سرمايه گذاري در توربين هاي CCHP توسط بخش خصوصی

  سرمايه گذاري در توربين هاي CCHP توسط بخش خصوصی

توربين هاي CCHP يک قدم از نوع قبلي خود يعني CHP جلوتر بوده و همزمان برق، حرارت و سرما توليد مي کنند.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس همايون حائري در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري موج، ضمن دفاع از ورود سيستم هاي جديد توليد انرژي به کشور گفت: جديدترين سيستمي که در کشور امتحان خود را در بخش صنعت پس داده است،CCHP نام دارد که براي توليد 3 نوع انرژي هم زمان کاربرد دارد.

وي در مورد سيستم اين مولد گفت: مولد هاي CCHP يک قدم از نوع قبلي خود يعني CHP جلوتر بوده و هم زمان برق، حرارت و سرما تولد مي کنند.

مدير عامل توانير ادامه داد: اين سيستم توربين هاي کوک چند کيلو واتي است که در حال حاضر در برخي از صنايع کشور به کار گرفته شده است.

وي با اشاره به قابليت مصرف اين توربين ها در منازل مسکوني تصريح کرد: اين توربين ها ساخت داخل نيست اما؛ سرمايه گذاراني براي توليد اين نوع توربين و يا واردات آن در حجم بالا اعلام آمادگي کرده اند.

حائري افزود: اين توربين ها هيچ محدوديتي نداشته و راندمان کاري آنها بيش از 80 درصد است و متقاضي با استفاده از اين توربين ها، عملا از پرداخت هزينه برق معاف مي شود؛ زيرا هم برق توليد مي کند که ما مازاد آن را مي خريم، هم گرما و سرما را با همان برق توليد و حرارت حاصل از واکنش ايجاد مي کند که براي کاهش هزينه ي خانوار و صنايع بسيار موثر است.

مدير عامل شرکت توانير از گفت و گوي اين شرکت با چندين سرمايه گذار براي واردات اين نوع توربين و يا ساخت داخلي آن سخن گفت.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;