بـــــرق پایدار در کیش

به گزارش تاسیسات نیوز، وصل نبودن به شبکه سراسری تولید برق و آب ، وجود نیروگاه مستقل و مدیریت مصرف موجب شد از ابتدای تابستان تا کنون آب و برق در کیش قطع نشود.


نیروگاه شماره 2 جزیره کیش روزانه 60 مگاوات برق و 5 هزار مترمکعب آب تولید می کند.


مرتضی نبوی زاده مدیر عامل شرکت گفت: نیروگاه شماره 2 ، حدود چهار سال پیش با 85 میلیارد تومان سرمایه آغاز به کار کرد ، و برای تکمیل مراحل پایانی به 90 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.


وی افزود: در حال حاضر نیمی از برق مورد نیاز کیش به همت کارکنان نیروگاه شماره 2 تامین می شود.


نبوی زاده در خصوص تولید آب شیرین در نیروگاه شماره 2 گفت: روزانه 5 هزار متر مکعب آب به روش اسمزمعکوس در نیروگاه تولید می شود.


وی گفت: مولکول های آب در دستگاه آب شیرین کن با فشار 60 اتمسفر از هم جدا می شوند و آب شیرین به دست می آید.


ودود درخشان مسئول بهره برداری آب شیرین هم گفت: با بهره گیری از دستگاههای تی پی اس 500 آب با کیفیت استاندارد تولید می کنیم .


حامد وزوایی مسئول پشتیبانی نیروگاه گفت: آب دریا مستقیم استحصال نمی شود به همین منظور برای جلوگیری از وجود کشندها ، ماهیان و جانوران دریایی در آب ، کنار دریا چاههایی به عمق 15 متر حفر می شوند و آب از چاه ها به سمت آب شیرین کن ها هدایت می شود.


مرتضی نبوی زاده مدیر عامل شرکت در خصوص کیفیت آب گفت: مراحل کیفی سازی آب زیر نظر پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف کنترل می شود و آب برای آشامیدن و مصارف خانگی کاملا سالم است.


وی گفت: دستگاههای آب شیرین کن در فواصل معینی که سازندگان دستگاه تعیین کرده اند با مواد قلیایی و اسیدی شستشو می شود.
محمد جهان دیده مدیر توزیع آب شرکت با اشاره به تامین آب مناطق جنوبی کیش گفت : حفاری ها در محدوده شهری ادامه دارد و قرار است آب به نوار سیاحتی شرق نیز منتقل شود.


در نیروگاه شماره 2 علاوه بر تامین آب ، روزانه 60 مگاوات برق تولید می شود که جوابگوی نیمی از مصرف ساکنان کیش است.
سید مهدی خوش نشین مدیر نیروگاه برق گفت: تجهیزات تولید برق از جمله پرده متحرک ردیف اول توربین گازی که در دمای بالای هزار درجه کار می کند به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.


وی گفت: نیروگاه با گاز انتقالی از جزیره سیری به کیش ، کار می کند.


خوش نشین از توانایی تولید 100 مگاوات برق در فازهای بعدی تکمیل نیروگاه خبر داد.


مهران میرزایی کارشناس مکانیک نیروگاه هم گفت: سیستم های کویین برای تولید برق از صفر تا صد در داخل تولید می شود و متخصصان داخلی توان تعمیرو نگهداری آن ها را نیز دارند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;