نجات 15 شهروند از میان آتش و دود

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش نشانان با تلاش نفسگیر خود، موفق شدند 15 نفر از ساکنان ساختمان مسکونی را که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند نجات دهند.


با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 67 و 1 به همراه گروه امداد و نجات یک و خودروهای پشتیبانی، ساعت 11:17 امروز به سمت محله شاهپور(وحدت اسلامی) خیابان فرزین حرکت کردند.


علیرضا حسنی افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی که به همراه نیروهای عملیات، در محل حادثه حضور داشت، در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه سه واحدی مسکونی دیده می شد که در قسمت پارکینگ و انباری آن آتش سوزی رخ داده بود.


وی افزود: در این انباری به مساحت 4 متر مربع، مقداری لوازم دست دوم منزل نگهداری می شد که دچار آتش سوزی شده وکاملا شعله ور بود.


وی خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه دود غلیظی به راهروها و طبقات بالایی ساختمان مسکونی سرایت کرده بود.


وی گفت: آتش نشانان بی درنگ به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به وسیله تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار زبانه های سرکش آتش را آغاز کردند.


حسنی تاکید کرد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی پس از تجهیز خود به دستگاه های تنفسی خود را به طبقات بالایی رساندند و پس از جستجو در طبقات و راهروها، 15 نفر شامل 6 نفر زن، 5مرد و 3 کودک و یک بانوی باردار را از میان دود و حرارت خارج کرده و به محلی امن، انتقال دادند.


وی افزود: بر اثر این آتش سوزی، 5بچه گربه که به همراه مادرشان در میان دود و حرارت گرفتار شده بودند با عمل خداپسندانه آتش نشانان به بیرون منتقل و از مرگ حتمی نجات یافتند.


گفتنی است؛ با تلاش مضاعف آتش نشانان، آتش سوزی پیش از سرایت به اطراف و دو خودرو پارک شده در پارکینگ مهار و کاملا خاموش شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;