تپه شنی پایدار زاها حدید + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، طرح تپه مانند ستادهای مرکزی Bee’ah واقع در شارجه امارات متحده عربی از چشم انداز محلی بیابان های اطراف الهام گرفته است. این ساختمان قرار است یک شرکت مدیریت پسماند محیط زیست خاورمیانه باشد که موفق به اخذ گواهینامه پلاتینیوم LEED (یک استاندارد ساختمان سبز) شده است.




مصالح ساختمانی بازیافتی استفاده می شود و هدف حذف کلیه پسماندهای ساختمان تعیین شده است (یک نمونه زباله های بتونی است که برای ساخت موانع دوباره استفاده می شود). جهت گیری ساختمان در راستای استفاده از باد غالب شمال برای سرمایش طبیعی و استفاده از وسایل صرفه جویی کننده در آب و انرژی (روشنایی LED، توالت ها و اتصالات کم جریان) می باشد.

 

ستادهای مرکزی Bee’ah کل برق خود را از خورشید تامین می کند. پنل های خورشیدی به سیستم باتری تسلا وصل می شود و در کل ظرفیتی معادل 1890 کیلووات ساعت را تامین می کند. به علاوه، آب خاکستری دوباره برای آبیاری پوشش بومی که نیاز به آبیاری کم دارد استفاده می شود.

 

با به جا ماندن کمترین میزان کربن، مصرف انرژی و آب کم و بازیافت کارامد مصالح ساختمانی، این پروژه معیاری برای همه پروژه های ساختمان های سبز در آینده در منطقه خلیج فارس ارایه می کند و همچنین مدلی برای یک سیستم ساختمان سبز است که می تواند در امارات اجرایی شود.




در حال حاضر، در مجموع 270 کارگر ساختمانی، مهندس و مدیر روی این پروژه مشغول به کار هستند. سازه فولادی همراه با گنبد بتون مرکزی ساختمان نصب شده است. سازه اصلی مرکز بازدید نیز کامل است و یک مرکز انرژی مستقل نیز 50 درصد کامل شده است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;