پاک ترین جستجوگر دنیا

به گزارش تاسیسات نیوز، جستجوگر پارسی جو جزو پاک ترین جستجوگرهای دنیا قرار گرفت.



امیرعلی خیراندیش مدیراجرایی جستجوگر پارسی جو افزود: بر اساس اعتبارسنجی سایت Easycounter جستجوگر پارسی جو از لحاظ حفظ حریم خصوصی و جست و جوی پاک و امن در وضع ممتاز قرار دارد، در حالی که 428 میلیون صفحه وب مستهجن آمریکا توسط گوگل، پوشش داده می شود.

 

 

وی گفت: مؤسسه پژوهشی بین المللی “MetaCert” از چند سال پیش تحقیقات گسترده ای را در زمینه محتوای پاک در فضای مجازی آغاز کرده است که در تازه ترین گزارش خود افشا کرد، آمریکا میزبان 428 میلیون صفحه وب مستهجن است که این آمار نشان می دهد 60 درصد صفحات غیر اخلاقی دنیا در ایالات متحده تولید می شود.

 

 

 

خیراندیش با اشاره به اینکه گوگل در ارائه داده ها به کاربر ملاحظات اخلاقی را حتی برای کودکان هم لحاظ نمی کند، افزود: گوگل مدعی است که درصورت فعال سازی قابلیت جستجوی پاک توسط خود کاربر، پاسخگویی به پرسش ها به صورت پالایش شده و پاک ارائه خواهد شد، در حالی که بر اساس گزارش تحلیلی دانشگاه هاروارد، گوگل با وجود تضمین قطعی، باز هم نتوانسته ادعای خود را محقق کند و همین امر ضرورت استفاده از جستجوگر بومی در کشور را بیش از پیش ضروری می کند.

 

 

خیر اندیش گفت: 13 درصد از جست و جوهای انجام گرفته در گوگل با مضامین غیراخلاقی و نامناسب بوده که اغلب آنها توسط کاربران نوجوانان از سراسر دنیا بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه کاربران ایرانی در رتبه پنجم جهانی استفاده از گوگل قرار دارند، افزود: پالایش نکردن و دسترسی آسان به بیش از 400 میلیون صفحه وب مستهجن از طریق گوگل شرایط هشدار دهنده ای را برای نسل جدید ایجاد کرده است که همین امر لزوم فرهنگ سازی در استفاده از جستجوگر بومی پارسی جو را در ایران دوچندان می کند.

 

 

خیر اندیش تأکید کرد: زمان آن رسیده است تا مردم کشورمان با انتخاب جستجوگرهای بومی فرزندان خود را در مقابل محتواهای نامناسب در فضای اینترنت حفاظت کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;