شهرستان ورامین انتخاب شد

به گزارش تاسیسات نیوز،به ­منظور شناسایی پتانسیل ­های بهینه ­سازی مصرف انرژی در شهرستان ورامین و هم­چنین ایجاد زمینۀ تعامل و همکاری دوجانبه بین سازمان بهره ­وری انرژی ایران (سابا) و فرمانداری شهرستان ورامین، یک نشست هم­اندیشی با حضور مهندس سجادی مدیرعامل سابا و دکتر یوسفی فرماندار شهرستان ورامین به ­همراه نمایندگان شرکت توزیع برق استان تهران و توانیر در مورخ 29 آذرماه سال جاری در محل ساختمان مرکزی سابا برگزار گردید.





در ابتدای این نشست مهندس سجادی مدیرعامل سابا گفت؛ اگرچه مردم در حوزه­ هایی چون محیط زیست و آب نسبت به گذشته بسیار حساس­تر شده ­اند. ولی متأسفانه موضوع بهره ­وری انرژی در کشور نتوانسته است جایگاه اصلی خودش را پیدا کند. وی خواستار مشارکت تمامی ارگان ­ها در راستای اجرای مدیریت مصرف انرژی شد.

 

 

 

 

براساس این گزارش: مهندس فیروزی نمایندۀ آموزش و پرورش شهرستان ورامین به­عنوان دومین سخنران به ارائۀ گزارشی از فعالیت­ها و اقدامات انجام شده در زمینۀ بهینه ­سازی مصرف انرژی در شهرستان ورامین پرداخت.





وی گفت؛ ازجمله مهم­ترین این اقدامات می ­توان به اصلاح سیستم­های روشنایی در تعدادی از مدارس و بیمارستان 15 خرداد این شهرستان اشاره نمود که در یکی از این مدارس با تعویض لامپ ­های مهتابی با لامپ ­های LED یک سوم در مصرف برق صرفه ­جویی به ­عمل آمد.





هم­چنین اجرای طرح­های مهمی چون آبیاری قطره ­ا ی و تعویض شیرهای آب غیر استاندارد در مدارس، جمع ­آوری کتب پایان سال ابتدایی و تبدیل و بازیافت آن­ها به کاغذ A4، ارائۀ کیسه ­های پارچه ­ای به­جای کیسۀ پلاستیکی در فروشگاه­های شهر، همکاری با شرکت­های دانش­بنیان در زمینۀ درآمدزایی و ایجاد سایت خورشیدی و استفاده از انرژی­ های نو در شهرستان ورامین ازجمله دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

 

 

 

 

در خاتمه مهندس فیروزی خواستار همکاری و حمایت­های سابا در برگزاری کارگاه­های آموزشی برای شهروندان، توزیع لامپ­های LED و برگزاری دوره­های آموزشی برای کارمندان ادارات و کشاورزان و هم­چنین درصورت امکان نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان ورامین شد.

 

 

 

 

دکتر یوسفی فرماندار ورامین نیز به­عنوان دیگر سخنران این نشست یادآور شد که اگر می­خواهیم بین سایر کشورهای اسلامی ازنظر بهینه ­سازی مصرف انرژی و همین­ طور سایر مسائل اجتماعی و اقتصادی، الگو بشویم نیاز به انجام کارهای فرهنگی ازطریق بهره­ گیری از متخصصان این امر ضروری به­نظر می­رسد. وی در خاتمۀ سخنان خود اظهار آمادگی نمودند که شهر ورامین به ­عنوان یک شهر پایلوت در زمینۀ انجام طرح­های بهینه ­سازی مصرف انرژی انتخاب شود و اظهار داشت که فرمانداری این شهرستان آمادگی همه نوع همکاری با سابا را دارد.

 

 

 

 

در خاتمۀ این نشست مدیرعامل سابا به جمع­ بندی نقطه­ نظرات ارائه شده در این زمینه پرداخت و گفت با توجه ­به این­که خیلی از فعالیت­ها در زمینۀ مدیریت انرژی در کشور انجام شده ولی هنوز خیلی از فعالیت­ها انجام نشده و برای انجام این­کار باید انگیزه ­ای اقتصادی در بین سرمایه ­گذاران و بهره ­گیری از بخش خصوصی انجام شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;