تاسیس نیروگاه‌های زیر یک مگاواتی در روستاها

به گزارش تاسیسات نیوز، ایران که پتانسیل بالایی در نیروگاه های خورشیدی دارد قرار است در روستاها، نیروگاه های زیر یک مگاواتی تولید کند.





رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرده است، اعلام کرد: این پژوهشگاه برنامه‌هایی را برای تاسیس نیروگاه‌های یک مگاواتی و زیر یک مگاواتی در روستاها دنبال می‌کند.





سید محمدمهدی هادوی گفت: در برنامه ششم توسعه تاکید شده است که از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر به خصوص در نیروگاه‌هایی با مقیاس‌های کوچک بهره برداری شود.





وی افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی برای تحقق این بخش از برنامه ششم توسعه وارد عمل شد و برنامه‌هایی را برای تاسیس نیروگاه‌های یک مگاواتی و زیر یک مگاواتی در روستاها دنبال می‌کند.





هادوی تصریح کرد: علاوه بر این، بحث تامین برق ندامتگاه کرج از نیروی خورشید و پسماند ندامتگاه نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان به تصویب رسیده است که نقش موثری در تحقق این بند از برنامه ششم توسعه دارد.





وی اعلام کرد: به طور متوسط کشور ما 300 روز در سال از آفتاب بهره می‌برد اما سرمایه‌گذاری کمی در این حوزه انجام شده است.





رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه هر چه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنیم عایدی بیشتری خواهیم داشت، گفت: کشورهای اروپایی با وجود اینکه کمتر از آفتاب بهره می‌برند اما سرمایه گذاری زیادی در این بخش داشته‌اند.





هادوی ضمن اشاره به سیاست‌های پژوهشگاه مواد و انرژی برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد: در کنار این موضوع بحث افزایش بهره‌وری و استفاده از پنل‌های بهینه با بهره وری بالاتر از 19 درصد نیز جزو برنامه‌های پژوهشگاه مواد و انرژی است.





وی با بیان اینکه موفقیت در این زمینه عزمی ملی می‌خواهد، یادآور شد: پژوهشگاه مواد و انرژی به این موضوع ورود کرده و شرکت‌های دانش بنیان را نیز ترغیب کرده است تا به این بخش وارد شوند.




هادوی در پایان یادآور شد: جای کار زیادی در موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد و لازم است که به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;