نیروگاهی با میزان مصرف گاز کل استان البرز

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسین محمدی، مدیرکل محیط‌ زیست البرز اظهار کرد: نیروگاه منتظر قائم به اندازه مجموع مشترکان استان گاز مصرف می‌کند.





وی ادامه داد: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از خروجی گاز این نیروگاه بلااستفاده بوده و به هدر می‌رود.





مدیرکل محیط‌زیست البرز خاطرنشان کرد: از خروجی گاز این نیروگاه ‌انرژی گرمایشی مورد نیاز برای یک شهرک یا مجتمع گلخانه‌ای را تأمین کرد.





وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود روسای جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و نیروگاه منتظر قائم با یکدیگر جلسه‌ای بگذارند و دراین جلسه در خصوص استفاده بهینه از خروجی گاز این نیروگاه به تبادل نظر بپردازند.





مدیرکل محیط‌زیست البرز توضیح داد: بدون شک اگر در محدوده این نیروگاه گلخانه یا شهرکی احداث شود می‌توان امکان تأمین رایگان انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی آن را از طریق خروجی گاز مصرفی این نیروگاه فراهم کرد.





این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت نیروگاه منتظر قائم اشاره کرد و افزود: بنا شده 400 میلیون یورو برای نوسازی تجهیزات و افزایش ظرفیت این نیروگاه هزینه شود.





وی ادامه داد: بدون شک با این اقدام از انتشار آلودگی‌های احتمالی این نیروگاه به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.





محمدی یادآور شد: با این سرمایه‌گذاری ظرفیت این نیروگاه به 2000 مگاوات افزایش می‌یابد که نقش بسزایی در افزایش بازدهی آن خواهد داشت.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;