ایستگاه های برق خورشیدی شناور

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مزارع بادی دریایی در بسیاری از بخش های جهان رواج دارند، اما آیا تا به حال درباره ایستگاه های برق خورشیدی شناور چیزی شنیده اید؟





مهندسان دانشگاه صنعتی وین پیش بینی می کنند در آینده با بهره گیری از یک سیستم شناور جدید به نام Heliofloat، سکوهایی به طول 100 متر پوشیده با پنل های خورشیدی و شناور روی دریاهای بزرگ ساخته شود. Heliofloat که هنوز در مرحله تحقیقات هستند، از شناورهای انعطاف پذیری استفاده می کنند که می توانند روی دریا بایستند.

 

 

 

 

انرژی خورشیدی پتانسیل بالایی برای کمک بهحل مشکلات انرژی جهان دارد، اما در میان عوامل متعدد استفاده از این روش به توان به این مورد اشاره کرد که زمین مناسب همیشه موجود نیست. پنل های متحرک دور از ساحل به تاسیسات با اندازه بزرگ و پتانسیل تولید کمک می کنند، اما دریاها همیشه مکان آرامی نیستند. حتی مناطق نسبتاً آرام ممکن است مورد هجوم امواج طوفانی قرار گیرند که یک سکوی شناور را در چند دقیقه در هم بکوبد.

 

 

 

 

همین مساله واحدهای خورشیدی دریایی را یک سرمایه گذاری با ریسک بالا می سازد، اما تیم دانشگاه وین ادعا می کنند که سیستم Heliofloat آنها می توانند سکوهای سبک به اندازه زمین فوتبال که حتی در دریاهای عمیق نیز پایدارند پشتیبانی کند – پس آنها می توانند محلی برای پنل های فوتولتائیک یا محل آینه های سهموی شوند.

 

 

 

 

کلید این روش این است که Heliofloat با وسایل شناور باز پشتیبانی می شوند. اگر یک سکو روی یک محفظه بسته پر از هوا سوار شود، طراحی سازه باید به اندازه کافی سنگین و قوی باشد تا بتواند در برابر امواج سنگین دوام بیاورد.

 

 

 

 

در عمل، سکوی Heliofloat متکی بر یک سری بشکه متشکل از یک ماده نرم و انعطاف پذیر است که مثل وزنه های تعادل یک زیردریایی در کف به دریا باز می شوند. هوا داخل شناورها محبوس شده و با فشار آب فشرده می شود تا به عنوان یک گیرنده شوک عمل کند.





در عین حال، وقتی امواج به بشکه برخورد می کنند، کناره های آن خم می شود، در نتیجه انرژی کمتر از شناورهای سخت جذب می شود. همه اینها با هم اجازه می دهد سکو روی دریا سوار شده و درعین حال پایدار بماند.

 

 

 

 

به گفته تیم تحقیقاتی این پروژه، سایر کاربردهای این سکوهای شناور شامل واحدهای شوری زدایی اب، استخراج بیومس، حفاظت از دریاچه ها در برابر تبخیر بدون مزاحمت برای زندگی دریایی، کشت ابی، مجموعه های تفریحی و حتی خانه های مسکونی می شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;