خبر خوش معافی از مصرف برق برای کشاورزان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به نصب پنل‌های خورشیدی گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات قانون اصلاح الگوی مصرف برق، معافیت کشاورزان از برنامه‌های مدیریت مصرف برق است، به این صورت که باید حداقل ۸۰ درصد برق موردنیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیاوش کریمی امروز ۷ آبان ماه در نشست مشترک صنف کشاورزان استان و نمایندگان صنایع کشاورزی با مسئولان شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، اظهار کرد: راهکارهای نوینی برای مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی و کمک به پایداری شبکه برق در تابستان پیش رو ارائه شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو ویژه مصرف برق کشاورزان برای جلوگیری از پیک بار تابستان ۱۴۰۳ افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات قانون اصلاح الگوی مصرف برق، معافیت کشاورزان از برنامه‌های مدیریت مصرف برق است، به این صورت که حداقل ۸۰ درصد برق موردنیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند و این مهم از برنامه‌های مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۴ است و شامل حال کشاورزان خوزستانی خواهد شد.
کریمی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های شرکت توزیع برق خوزستان خریداری برق مازاد تولیدی کشاورزان است به طوری که برق مازاد تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی کشاورزان به قیمت ۱۰ برابر نرخ معمول خریداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه با اجرای مصوبات این جلسه، استان خوزستان گام مهمی در جهت توسعه کشاورزی پایدار و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی بر خواهد داشت، گفت: این تصمیمات با هدف تشویق کشاورزان به سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک، کاهش فشار بر شبکه برق در پیک مصرف و افزایش ظرفیت تولید برق در استان اتخاذ شده است.
در این نشست، روش‌های همکاری صنعت برق خوزستان با کشاورزان در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت مصرف برق تشریح و به سوالات کشاورزان پاسخ داده شد.
معاونین سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بر اهمیت توسعه کشاورزی پایدار و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی تاکید کردند و از آمادگی این سازمان برای حمایت از کشاورزانی که قصد سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را دارند؛ خبر دادند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;