CNG حلقه مفقوده در سبد سوخت کشور

تاسیسات نیوز: جمعی از کارشناسان در راستای رفع ناترازی سوخت کشور خواستار توجه به CNG در سبد سوخت رسانی ایران شدند. متن این درخواست به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر پزشکیان
رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام،
به استحضار می‌رساند علیرغم نقش مؤثر و مهم سوخت CNG در سبد سوخت کشور به عنوان بهترین سوخت جایگزین (به اذعان اکثر کارشناسان کشور) متأسفانه طی سال‌های اخیر عدم توجه به نظر کارشناسان این حوزه در بخش خصوصی و حتی بخش دولتی، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فعالان این صنعت و محروم شدن مردم و اقتصاد کشور از پتانسیل و مزایای این سوخت گردیده است.
با توجه به اینکه جنابعالی در تبلیغات انتخاباتی مکرراً به استفاده از نظرات کارشناسان برای حل مشکلات کشور تأکید داشتید، به استحضار می‌رساند سازمان برنامه و بودجه با نادیده گرفتن نظر کارشناسی سازمان حمایت (تنها نهاد دولتی قیمت‌گذاری خدمات در کشور) و وزارت نفت به عنوان دو عضو کارگروه تعیین حق‌العمل جایگاه‌های CNG (و بدون توجه به جلسات برگزار شده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که کلیه اعضای این شورا بر تصویب حق‌العمل با نظر کارشناسی سازمان حمایت تأکید داشتند) اقدام به پیشنهاد حق‌العمل جایگاه‌های CNG با افزایش ۴۰ درصدی به هیئت محترم وزیران نمود که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ این مصوبه بدون کار کارشناسی به شماره ۱۱۰۴۶۹ تصویب شد. شایان ذکر است عدد کارشناسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزایش ۷۰ درصدی حق‌العمل سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۲ بوده است.
لذا از جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور انتظار می‌رود در راستای حفظ منافع ملی و جلوگیری از ورشکستگی و تعطیلی جایگاه‌های CNG و همچنین جلوگیری از تشدید ناترازی بنزین در کشور، اقدام عاجل و لازم را جهت اصلاح مصوبه شماره ۱۱۰۴۶۹ بر اساس نظر کارشناسی سازمان حمایت، مبذول فرمایید.
با تشکر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;