85 درصد حجم سدها خالی است

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که حدود 85 درصد از حجم مفید سدهای استان خالی است، گفت: بارش اخیری که در استان داشتیم بارش مناسب و تاثیرگذاری بود اما با شرایط مطلوب آبی در استان فاصله زیادی داریم و خوزستان همچنان در خشکسالی به سر می‌برد.


هوشنگ حسونی زاده اظهار کرد: بارش اخیری که در استان داشتیم بارش مناسب و تاثیرگذاری بود اما این مساله به معنی حل مشکل خشکسالی در خوزستان نیست.


وی افزود: میزان آب مفید در مخازن سدهای استان حدود یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب معادل فقط 10درصد از حجم سدهای استان بود که بارش‌های اخیر این عدد را به 15درصد رساند.


معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که بارش‌های اخیر حجم مفید مخازن را از 10درصد به 15درصد افزایش داد، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود حدود 85 درصد از حجم مفید سدهای استان خالی است و تا رسیدن به شرایط مطلوب آبی در استان فاصله زیادی داریم.


حسونی زاده بیان کرد: ما خدا را شاکر هستیم که بارش اخیر، بارشی موثر بود اما هنوز تا رسیدن به حالت نرمال فاصله زیادی داریم و همچنان خوزستان در شرایط خشکسالی قرار دارد.


وی ادامه داد: شرایط و وضعیت آبی استان به شکلی نیست که بتوانیم در تابستان، بهار و پاییز سال آینده مشکل آبی خوزستان را حل کنیم، اما امیدواریم شرایط به شکلی شود که شاهد بهبود وضعیت باشیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;