70درصد سكونتگاه‌های کشور در معرض خطر زلزله قرار دارند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: 90 درصد سكونتگاه‌های مردم در معرض بلایای طبیعی قرار دارد كه از این میزان 70 درصد در معرض خطر وقوع زلزله است.

مهدی هاشمی در بیرجند افزود: این به آن معنا است كه باید در ساخت‌وسازهای جدید استانداردهای لازم را هم از حیث به كار بردن مصالح و هم از لحاظ نقشه فنی و مهندسی، رعایت كنیم.

وی گفت: هر چند در طول دولت نهم و دهم اقدامات ارزشمندی در حوزه عمرانی صورت گرفته كه به یمن وجود مهندسان عمران است، اما واقعیت تلخ آن است كه با یك مشكل اساسی در سطح كشور مواجه هستیم و آن ضعف در زمینه شهرسازی و معماری است. هاشمی با اشاره به اینكه باید این مشكل را با كمك مهندسان كشور برطرف كنیم، گفت: به همین خاطر است كه میزان صدور مجوز برای تجدید ساخت و ساز در كشور ما بیش از دیگر كشورها است. وی در ادامه بر ضرورت تحقق نمادهای شهرها و استان‌ها تاکید كرد و گفت: به عنوان مدعی‌العموم از مسوولان حوزه شهری می‌خواهیم نسبت به طراحی نشانه‌ها، نمادهای شهرها و استان‌ها اقدام عاجل كنند.

استاندارخراسان جنوبی نیز در ديدار با رييس سازمان نظام مهندسي كشور و اعضاي نظام مهندسي استان در بيرجند سازمان نظام مهندسي را يكي از سازمان هاي اثرگذار در زمينه توسعه استان دانست و تصریح کرد: نگاه مهندسي در تمامي زمينه‌ها به ویژه ساخت و سازها بايد مورد توجه قرار گيرد و اين يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي كاري ما در استان است.

قهرمان رشيد افزود: تصميم‌سازي و برنامه‌ريزي در چارچوب «نظام مهندسي»، ضمن آنكه از هدر رفت سرمايه‌ها جلوگيري مي‌كند، تضمين‌كننده سلامت اقدامات در تمامي عرصه‌ها است. وي با اشاره به عمر كوتاه استان خراسان جنوبي و برخورداري از قدمت فرهنگي و تاريخي اين خطه گفت: با اين حال كارشناسان عمراني در اين استان نوپا در زمان ساخت و سازها به دو مولفه مهم «فني‌سازي» و «معماري سنتي»، توجه ويژه‌اي داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;