6- آتش‌سوزی سانفرانسیسکو در سال 1906

به گزارش تاسیسات نیوز، این آتش سوزی که بیش از 25 هزار ساختمان را در 240 محله با خاک یکسان کرد و حدود 3 هزار کشته بر جای گذاشت هم منشا انسانی داشت و هم منشا طبیعی.


آتش سوزی سانفرانسیسکو با وقوع زلزله در ساعت اولیه روز 18 آوریل 1906 آغاز شد و بسیاری از خرابی ها در نتیجه اقدامات اشتباه و از روی درماندگی آتش نشانان بی تجربه در منفجر کردن ساختمان های دست نخورده و سالم برای ایجاد مانع در برابر آتش به وقوع پیوست (بر طبق آمار بیش از 50 درصد خرابی های توسط ماموران آتش نشانی برای مهار کردن تش اتفاق افتاد که نهایتا سود چندانی نیز نداشت).


اگرچه زلزله باعث از بین رفتن مخازن آب شده بود اما مشکل اصلی از این ناشی می شد که مسئولان شهر مدیریت درستی نداشته و بودجه ای که برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شد بود را در جاهای دیگر هزینه کرده و بدین ترتیب امکانات و تجهیزات لازم برای بخش آتش نشانی شهر فراهم نشده بود. اتفاق ناگوار دیگر مرگ رئیس باتجربه بخش آتش نشانی دنیس سالیوان (Dennis Sullivan) بود که عملا بعد از مرگ وی کسی وجود نداشت که آتش نشانان را سازماندهی و هدایت کند.


بدون شک این روز یکی از سخت ترین روزهای زندگی ساکنان شهر سانفرانسیسکو بوده است اما بعد از آتش سوزی، بازسازی شهر چنان با سرعت صورت گرفت که یک دهه بعد نشانی از آتش سوزی مهیب دهه قبل در شهر دیده نمی شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;