5- هرم ترانس آمریکا + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، هیچ سازه ای نمی تواند به طور کامل در برابر زلزله ایمن سازی کند اما هدف از ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله، ایجاد سازه هایی است که در مواجهه با زمین لرزه نسبت به همتایان معمولی خود ثبات بیشتری دارند.


این تمهیدات باعث می شوند ساختمان به فرو نریزد و از این رو میزان مرگ و میر و آسیب در آنها به حداقل برسد. برج های ضد زلزله در بسیاری از کلان شهرها که بر روی گسل ها قرار دارند، قابل یافتن هستند اما از آن بین برخی شاهکارهای ساختمانی هستند که در کنار شکیل بودن می خواهند خود را با این عنوان هم رکورددار کنند. در ادامه هفت سازه از ابرقدرت های ضد زلزله جهان را معرفی می کنیم.


5- هرم ترانس آمریکا




هرم ترانس آمریکا بلندترین آسمانخراش سانفرانسیسکو، ساختمان دیگری است که توانایی خاصی در برابر زلزله دارد و این را مدیون مهندسی سازه فوق العاده خود است.


این برج 260 متری در ابتدا به نحوی ساخته شد که با وجود ارتفاع بسیار زیادش مانع از استفاده ساختمان های همسایه از نور خورشید نشود.


این سازه عظیم روی فوندانسیون فولاد و بتن قرار گرفته و به نحوی طراحی شده که با زلزله حرکت می کند. همچنین سازه های اریب دارد که در قسمت های مستطیلی چارچوب ساختمان وارد می شود و به این ترتیب به استحکام آن کمک می کند.


بر اساس همین تمهیدات ضد زلزله بوده که زلزله 7.1 ریشتری سال 1989 روز این برج 48 طبقه اثری نگذاشت و این در حالی رخ داد که زلزله بیش از یک دقیقه آن را تکان می داد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;