3- برج لندمارک یوکوهاما + عکس

 

به گزارش تاسیسات نیوز، هیچ سازه ای نمی تواند به طور کامل در برابر زلزله ایمن سازی کند اما هدف از ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله، ایجاد سازه هایی است که در مواجهه با زمین لرزه نسبت به همتایان معمولی خود ثبات بیشتری دارند. این تمهیدات باعث می شوند ساختمان به فرو نریزد و از این رو میزان مرگ و میر و آسیب در آنها به حداقل برسد.


برج های ضد زلزله در بسیاری از کلان شهرها که بر روی گسل ها قرار دارند، قابل یافتن هستند اما از آن بین برخی شاهکارهای ساختمانی هستند که در کنار شکیل بودن می خواهند خود را با این عنوان هم رکورددار کنند. در ادامه هفت سازه از ابرقدرت های ضد زلزله جهان را معرفی می کنیم.


3- برج لندمارک یوکوهاما

 

برج لندمارک یوکوهاما در میناتومیرای در منطقه 21 شهر یوکوهامای ژاپن واقع شده و دومین ساختمان بلند این کشور با 296 متر ارتفاع است. از وقتی که بشر زندگی در ژاپن را آغاز کرده، این منطقه فعال از نظر زمین شناسی در برابر زلزله آسیب پذیر بوده و به همین علت، این کشور همواره در ساخت سازه های مقاوم در برابر زلزله پیشگام بوده است.


در برج یوکوهاما چندین تدبیر برای مقابله با زلزله اندیشیده شده است. اول این که این ساختمان روی غلتک واقع شده که در صورت بروز زلزله مانع از حرکت شدید آن می شود و در واقع زمین زیر ساختمان بدون ایجاد مزاحمت برای سازه حرکت میکند. ضمنا این برج علاوه بر میراگر جرمی، از مصالحی انعطاف پذیر ساخته شده که در هنگام وقوع زلزله، ساختمان خم می شود تا این که از در هم شکسته شدن آن جلوگیری به عمل بیاید.

 

 

 

 

 

انتهای خبر 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;