۹۰ درصد خدمات نظام مهندسی ساختمان تهران الکترونیکی شد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا ارائه خدمات بصورت الکترونیکی تغییر رویه دهد و اکنون تبدیل به تنها سازمان در کشور شده که ۹۰ درصد خدمات خود را به این شیوه ارائه می کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سعید سعیدیان روز سه شنبه در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با محوریت صادرات خدمات فنی و مهندسی اعلام کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون ۵۰ هزار مورد درخواست رسیده به این سازمان بصورت الکترونیکی پاسخ داده شده است.

وی اضافه کرد: نظام مهندسی ساختمان استان تهران با ۱۲۰ هزار عضو بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور محسوب می شود که ۷۰ هزار نفر از اعضای آن پروانه فعالیت دریافت کرده اند.

سعیدیان ادامه داد: قانون نظام مهندسی بیش از  ۲۵ سال است که مصوب شده و امروز بخش هایی از آن مغفول مانده و بخش های دیگر نیز نیازمند اصلاح و بروز رسانی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بتوان بخش های مغفول مانده این قانون را فعال کرد و به کار گرفت و همچنین بخش های نیازمند اصلاح را بروز رسانی کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه نباید فراموش کرد که کیفیت ساخت و سازها به تبع استفاده از همین قانون در کشور ارتقا یافته گفت: کاهش آثار تخریبی زلزله ها و مرگ و میر ناشی از آن این موضوع را تایید می کند با این حال همچنان باید در بخش هایی از آن اصلاح صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه گذشته به علت شیوع ویروس کرونا ۳۸ درصد از صدور پروانه ساختمانی کاهش یافته که تاثیر قابل توجهی روی اشتغال این بخش دارد و باید بتوان با تدابیری از تداوم این وضعیت جلوگیری کرد.

 

منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;