۶ نکته طراحی دفتر باز که بهره وری را افزایش می‌دهد

اثاثیه و چیدمان فضا نقشی حیاتی در موفقیت یا شکست طراحی دفتر باز دارد. اما یک چیدمان بصری و مبلمان سرگرم‌کننده به تنهایی یک فضای کاری باز کارآمد را تضمین نمی‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، بهترین طرح‌های اداری باز همه عواملی را که بر بهره‌وری تأثیر می‌گذارند، مانند راحتی، سر و صدا و سهولت در یافتن فضای کار را شامل می‌شود. با این شش نکته حرفه‌ای، طرحی جامع ایجاد کنید که نیاز‌های کارگران را پشتیبانی کند.
۱. محاسبات آسایش حرارتی
به‌عنوان یک طراح داخلی، احتمالاً نمی‌توانید سیستم HVAC را انتخاب کنید، اما می‌توانید فضا‌های مشابه را با هم گروه‌بندی کنید تا منطقه‌بندی HVAC را آسان‌تر کنید. دیو مدسون، مدیر CBT، یک شرکت معماری، طراحی داخلی و طراحی شهری، توصیه می‌کند ابتدا پیش‌بینی کنید که چگونه از یک فضا و توسط چند نفر استفاده می‌شود.
مدسون توضیح می‌دهد: «این در مورد هوشمند بودن در منطقه‌بندی و قرار دادن وظایف پیش‌بینی‌شده مشابه و تراکم افراد در یک منطقه است.
«در مورد یک اتاق کوچک با یک فضای اداری باز درست بیرون فکر کنید. نفر دوم به اتاق جمع ‌می‌روند و در را می‌بندند، دما شروع به افزایش می‌کند. صفحه نمایش دیواری را روشن کنید و دما را بیشتر افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که مهندسان کاربرد‌های مورد نظر هر یک از فضا‌های مختلف را درک می‌کنند.
۲. قرار گرفتن در معرض محیطی را تشویق کنید
انجی لی، معاون ساختمان‌های Stantec، یک شرکت طراحی جهانی، توصیه می‌کند که فضا‌های باز و گروهی را در امتداد محیط قرار دهید و دفاتر خصوصی را برای فضای داخلی فضا ذخیره کنید. نور طبیعی کافی روز می‌تواند نیاز شما به نور مصنوعی را کاهش دهد و کارمندان از این منظره استقبال می‌کنند.
۳. انتخاب هوشمند سطح
دیوار‌ها، سقف‌ها و کف‌ها همگی نقش مهمی در ایجاد فضا‌های کاری دارند که افراد بتوانند در آن رشد کنند. دیوار‌های اتاق‌های شلوغ یا طوفان فکری مکان بسیار خوبی برای رنگ‌آمیزی تخته سفید هستند. روشنایی نور و انواع لامپ‌ها می‌توانند به تمایز فضا‌ها برای یکدیگر کمک کنند.
به عنوان مثال، مکانی که برای تمرکز یا ساکت بودن در نظر گرفته شده است می‌تواند دارای نورپردازی آرام‌تر و آرام‌تر از وال‌واشر یا یک چراغ غیرمستقیم روی سقف باشد، در حالی که یک فضای مشترک ممکن است نور روشن‌تری با آویز‌های بصری جالب‌تری داشته باشد که افراد را درگیر خود کند.
مدسون اضافه می‌کند که سقف‌ها دست به دست هم می‌دهند. او می‌گوید: «تغییر ارتفاع سقف‌ها یا رفتن از سقف باز به چیزی که ممکن است ترازو را پایین بیاورد نیز کمک می‌کند. \”ذهن شما به طور ناخودآگاه می‌فهمد که چیزی متفاوت در مورد این مکان در مقابل آن مکان وجود دارد که در حال قدم زدن در فضا هستید. \”
مدسون همچنین پیشنهاد می‌کند از کفپوش و پوشش برای جداسازی فضا‌ها استفاده کنید. تفاوت‌های بصری و بافتی به کاربران نشان می‌دهد که در حال ورود به فضای جدیدی هستند.
راهرو‌ها ممکن است رفتار خاصی داشته باشند که نشان دهد آن‌ها مسیر‌هایی هستند، در حالی که یک مقصد معمولی و اطلاعاتی مانند یک اتاق جمع و جور ممکن است یک فرش منطقه‌ای یا یک فرش مخملی برای دعوت مردم به ماندن داشته باشد.
مدسون توضیح می‌دهد: «تغییر کفپوش در حین راه رفتن – نه تنها رنگ، بلکه مادی بودن آن – یک نشانه ناخودآگاه عالی است. «وقتی از فرش روی بتن یا کاشی صیقلی حرکت می‌کنید، صدای قدم‌هایتان متفاوت است. این یک سیگنال است که این یک نوع فضا متفاوت است. \”
۴. نشانه‌های راه‌یابی قوی را اجرا کنید
لی توصیه می‌کند برای کمک به افراد در جهت‌یابی خود در دفتر، نشانه‌های داخلی، مانند هنر یا مناظر آشنا ایجاد کنید. سطوح علاوه بر نقش‌های دیگر خود در دفتر می‌توانند به عنوان یک وسیله راه یاب نیز عمل کنند.
لی می‌گوید: «یکی از استراتژی‌هایی که ما در برنامه‌ریزی استفاده می‌کنیم این است که همیشه دیدگاه‌ها، نقاط دیدنی و نشانه‌های مهم داخلی وجود دارد که مردم را جهت‌دهی می‌کند. \”این می‌تواند هنر دیوار باشد. می‌تونه مجسمه باشه این می‌تواند یک خط دید به سمت یک فضای مشترک رسمی باشد که از این طرف کف در مقابل آن طرف کف متفاوت به نظر می‌رسد، یا یک خط دید به سمت فضای باز.
چیپ دی گریس، مدیر ارشد طراحی شرکت جهانی کف‌سازی تجاری Interface، می‌گوید طراح Perkins+Will کف‌ها و سقف‌های متنوعی را در سراسر بیس کمپ، مقر اینترفیس در آتلانتا اجرا کرده است.
DeGrace توضیح می‌دهد: \”ما از کف برای بسیاری از تفاوت‌های لمسی و رنگی استفاده می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا درک کنید که در چه طبقه‌ای هستید و عملکرد فضا. \” ما گرافیک‌های مارک دار روی دیوار‌های اصلی و تغییرات رنگی داریم، که در مورد تمایز طبقه به طبقه نسبتاً سنتی است. اما چون این کاری است که ما برای امرار معاش انجام می‌دهیم، کف زمین بسیار تقویت شده است. »
۵. به آکوستیک توجه کنید
نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و سر و صدا را نباید در طراحی دفتر باز به سادگی گرفت. طراحی ضعیف آکوستیک کار را سخت‌تر می‌کند.
اندرو سیسیلی، مدیر فروش منطقه‌ای غربی برای HAT Contract، یک شرکت قراردادی مبلمان اداری، توضیح می‌دهد: «اگر هیچ مانع صوتی در دفتر ندارید، مشکل صوتی دارید.
«سؤال واقعی این است که مردم چگونه خود را با این شرایط وفق می‌دهند؟ آن‌ها هدفون می‌گذارند، در مناطق دیگر تماس می‌گیرند و کمتر صحبت می‌کنند زیرا هیچ مانعی در مقابل آن‌ها وجود ندارد. آن‌ها در حال تطبیق هستند، اما یک مشکل وجود دارد. »
چند کار وجود دارد که می‌توانید برای بهبود عملکرد آکوستیک در فضا‌های موجود انجام دهید، مانند:
  • تعیین فضا‌های محصور کوچکتر به عنوان اتاق‌های جمع
  • نصب باجه‌های تلفن یا غلاف‌های حفظ حریم خصوصی برای جلسات یک به یک و تماس‌های تلفنی خصوصی
  • پوشش صدا
  • مقاوم‌سازی‌های صوتی، مانند پانل‌ها و بافل‌ها
  • مواد آکوستیک اسپری برای سقف‌های نما
  • لامپ‌های ساخته شده با مواد آکوستیک مانند نمد
مدسون می‌گوید: «یکی از مواد مورد علاقه ما FilzFelt است. این یک ماده پشمی طبیعی است که می‌توانید تقریباً در هر جایی قرار دهید، چه روی دیوار، چه سقف یا یک وسایل. K-۱۳ سقف مورد استفاده ما برای اسپری است – می‌توانید آن را رنگ‌آمیزی کنید، و قبل و بعد کار‌هایی که می‌تواند از نظر صوتی در یک فضا انجام دهد شگفت‌انگیز است.
طرح آکوستیک Perkins+Will برای کمپ پایه Interface با چیدمان هوشمند شروع می‌شود. غلاف‌های اختصاصی و خصوصی، ‌ایستگاه‌های کاری را تجزیه می‌کنند تا دفتر‌ایستگاه‌های کاری زیادی در کنار یکدیگر نداشته باشد و یک بافر نویز ایجاد کند. مسیر‌های گردش، ‌ایستگاه‌های کاری را از سالن‌ها، کتابخانه‌ها و دیگر فضا‌های همکاری جدا می‌کند.
Base Camp همچنین از پوشش صدا و پانل‌های متحرک استفاده می‌کند.
مدسون توضیح می‌دهد که رویکرد کل‌نگر به آکوستیک برای ایجاد فضا‌هایی که کارکنان مشتریان بتوانند در آن موفق شوند، کلیدی است. او توصیه می‌کند که کیفیت آکوستیک محصولات موجود در فضا را پیگیری کنید. اگر از سطح سختی مانند کاشی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که یک عنصر جاذب صدا مانند پانل‌ها، حفاظ‌ها یا تکیه‌دهنده دیوار آکوستیک اضافه کرده‌اید.
۶. فرهنگ
فرهنگ سازمانی نه تنها باید به پذیرش مفهوم دفتر باز، بلکه به شیوه‌ای که شما طرح‌های دفتر باز برای مشتریان خود ایجاد می‌کنید، هدایت کند. با درک فرهنگ مشتریان خود، درک کنید که مشتریان شما به چه چیزی نیاز دارند. شما می‌توانید این کار را با رسیدن به قلب افرادی که از فضا استفاده می‌کنند، می‌خواهند و نیاز دارند انجام دهید.
انجام نظرسنجی‌های سازمانی با کارمندان را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که نمودار‌های طراحی شما شامل نمونه‌ای نماینده از سراسر سازمان مشتری شما است، نه فقط چند تصمیم گیرنده کلیدی.
لی می‌گوید: «هر سازمانی که طراحی محل کار جدیدی را آغاز می‌کند، خواه یک تغییر جزئی باشد یا یک استراتژی در سطح سازمانی، باید مدیریت تغییر را در گفتگو بگنجاند. «طراحی فضا‌ها آماده کردن فضا برای مردم است، اما مدیریت تغییر، آماده کردن مردم برای فضا است. این دو باید دست به دست هم بدهند. »
طراحی اداری باز موفق در نهایت به اجرای طرح و تمایل سازمان برای پذیرش فضای جدید بستگی دارد. طراحی مناسب برای مشتریان شما، طرحی است که ایرادات رایج اداری باز را کاهش دهد، با فرهنگ اداری موجود مطابقت داشته باشد و این امکان را برای همه افراد حاضر در فضا فراهم کند تا بهترین کار خود را انجام دهند.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;