۴۰ میلیارد ریال برای جبران خسارات برق‌رسانی در مازندران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در بازدید از مناطق آسیب‌دیده منطقه دابودشت آمل اظهار داشت: مازندران جزو استان‌های مهم در صنعت برق بوده و به لحاظ یکی از مراکز مهم مصرفی، توریست‌پذیری و درصد رشد بار بین بالا مورد توجه است.





وی با اشاره به اینکه برای مازندران با وجود جنگل و دیگر مواهب الهی در معرض بحران قرار گرفتن باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان پیش‌بینی می‌شود پس از مطالعه 10 تا 20 نقطه از مازندران نیروگاه‌های 25 مگاواتی احداث شود.





کردی با تاکید براینکه با ساخت این نیروگاه‌ها در سال 96 علاوه بر بهبودبخشی وضعیت تولید و ولتاژ برق غرب این استان، به رفع محدودیت‌های موجود سال‌جاری نیز بپردازیم، عنوان کرد: در افق بلند مدت نیز این شرکت پیش‌بینی ساخت نیروگاه 500 مگاواتی درغرب مازندران را در دست دارد که چنین نیروگاهی برای شهرستان آمل نیز برنامه‌ریزی شده است.





مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به وضعیت مولدهای تولید پراکنده در کشور از ظرفیت‌بخشی 700 مگاواتی برخی نقاط کشور طی چند سال گذشته مطرح کرد و گفت: امیدواریم امسال این میزان را به رقم قابل توجه 900 مگاواتی برسانیم.





وی با بیان اینکه برق‌رسانی به روستاها از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده که در دست اجرا است، افزود: امسال با برق رسانی به 490 روستای باقیمانده، پرونده برق‌رسانی به روستاهای بالای 5 خانوار در کشور بسته می‌‌شود.





کردی درباره وضعیت شهرستان آمل در ایجاد برق‌رسانی یادآور شد: این شهرستان در مدخل ورودی استان مازندران قرار دارد و در طول سال شاهد حضور مسافران زیادی است بنابراین ایجاد و ساخت یک پست جدید مدرن جی ای اس برای آمل در سال 96 برنامه داریم.





مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: با راه‌اندازی این پست ساخت و سازهای مرکز شهر و رشد مرکز شهر ارتقاء می‌یابد.





وی با اشاره به قطعی برق این شهرستان براثر طوفان صبج جمعه و در این دو روز با ابراز تاسف بیان کرد: طی بازدید به عمل آمده از شهرهای خسارت دیده این استان دستور پرداخت 40 میلیارد ریال به برق مازندران داده شد که امید داریم تا پایان همین هفته به برق استان اختصاص یابد.





کردی اضافه کرد: با تزریق این اعتبار علاوه بر رفع مشکل و معضلات ایجاد شده، خرید ادوات، لوزمات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت برق منطقه‌ای مازندران تهیه و در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;