یک سال گذشت

روح الله واصف/ مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا، با این شماره دومین سال انتشار نخستین ماهنامه الکترونیکی تاسیسات ایران آغاز می‌شود. مهندسی تاسیسات در شرایطی آغاز به کار کرد که مرگ جامعه مطبوعاتی تاسیسات ایران اعلام شده بود و آخرین نورها به سمت خاموشی می‌رفت.
تجربه ما در هفته‌نامه تاسیسات نیوز که از چهارصدمین شماره خود گذر کرده است قوت ما بود در یک آغاز جدید. از همه خواستیم که کمک کنند تا یک‌بار دیگر به قدرت جمع، پروژه بزرگی را کلید بزنیم. همکاران متعددی گرد ما جمع شدند و صفحات ماهنامه را به قلم خود منور کردند. بزرگان مجرب مطبوعاتی. قلم‌هایی که هریک سری در سرها داشت و حرفی نو برای گفتن. خواستیم که بیایند و آمدند. در هر شماره بزرگی به جمع ما افزوده شده است و این روند ادامه دارد. بسیاری هستند که قبول کرده اند باشند و در حال آمدنند.
مستندسازی تاریخ تاسیسات این دیار اتفاقی است که استاد عزیزمان مهندس صدری افشار نیز مانند من به آن علاقه‌مند است و بار آن را در ماهنامه به دوش می‌کشد. در این شماره مطلب جالبی از همین دست از سفرنامه ناصرخسرو نیز جنسمان را جور کرد و در ویژه‌نامه ماهنامه برای نخستین بار تاریخچه مطبوعات تاسیساتی منتشر شده است که برای نوشتن آن‌ وقت بسیار زیادی صرف کردم. استاد پیشکسوت مهندس ظهوری دوست داشتنی مجموعه مقالاتی را برای آموزش پایه‌ای تاسیسات آغاز کرد که بر غنای علمی ما افزود. استاد جلوه گران عزیز نیز که در گاز و دودکش صاحب‌نظر است و دارای تجارب ارزنده‌ای در این حوزه است ما را از لطف خود بی‌نصیب نگذاشته است. استاد دکتر نوفرستی که در ایمنی زبانزد است، تجارب خود را در مجموعه مقالاتی به ما سپرد و به جمع ما وارد شد.
در ماهنامه قرار بر آن گذاشته‌ایم که بر مطالبی سنگین و ماندگار متمرکز شویم. از بار خبری آن کاسته و خبر را به هفته‌نامه سپرده‌ایم. یادداشت‌ها وزین‌تر و تحقیقی تر هستند. حتی مصاحبه با بزرگان را به هفته‌نامه سپردیم تا تعقیب قسمت بعدی در یک ماه بعد آن‌هارا بیات نکند! به‌زودی مرامنامه و قالب رسمی ماهنامه را منتشر خواهیم کرد. اگر تاکنون چنین نکرده‌ایم علاقه به نزدیکی به ذائقه مخاطب بوده است.
در مطالب رسیده سختگیرتر شده‌ایم و اکنون به‌خوبی می‌توانیم آن‌هارا دستچین کنیم. پس خوشحال می‌شویم که ایده‌ها، نظرات و سلیقه‌های خود را به ما منتقل کنید و چه بهتر که خود یک خبرنگار و یک مطبوعاتی شوید.
برخی از مطالب معمول ماهنامه به علت سنگینی ویژه‌نامه در این شماره منتشر نشد و برخی از مطالب نیز دوپاره شد و ادامه آن به شماره بعد موکول که عذر می‌خواهیم.
استقبال از ماهنامه و هفته‌نامه و خوانده شدن آن‌هادر سایت تاسیسات نیوز، شبکه‌های مجازی و حتی به‌صورت ارسال شخصی همکاران به یکدیگر بسیار بیشتر از حد انتظار ما بود. به نظر می‌رسد بیش از ۱۷۰۰۰ نفر ماهنامه را دنبال می‌کنند. این بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. شما هم سختگیر باشید و ما را از نقد خود بی‌نصیب نگذارید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;