ادعای مردم بومی: یک روستا را آب برد و آب و فاضلاب را خواب

18 روز پس از شکستی لوله آب روستای همصفا

درست مقابل جنگل هم صفا و در کنار ایست بازرسی جنگلبانی، ۱۸ روز است که لوله آب شرب روستای همصفا بخش چمستان استان مازندران شکسته و هنوز مامور آب و فاضلاب روستایی برای رفع شکستگی مراجعه نکرده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، برخی مردم بومی منطقه می‌گویند که شکستگی لوله آب را ۱۸ روز است که به مامور آب و فاضلاب روستا گزارش داده‌اند اما مامور آب و فاضلاب به آنها گفته به دلیل کمبود تجهیزات تعمیرات لوله طول می کشد و این در حالی است که مدیر آب و فاضلاب روستایی نور گفته از شکستگی لوله آب شرب اطلاعی نداشته و اما در عین حال تاکید کرده که در اسرع وقت مشکل را حل خواهد کرد.
مصطفی آرمیده، مدیر آب و فاضلاب روستایی نور توضیح داده، از شکستگی لوله آب شرب اطلاعی نداشته و در اسرع وقت با حوزه بهره برداری هماهنگی های لازم، انجام و مشکل برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل قدمت لوله‌ها و شبکه های آب رسانی، شکستگی‌ها در منطقه بسیار زیاد است و تعداد نیروها برای پوشش مشکلات کم و در حد چهار نفر است. این افراد در دو گروه با یک بیل مکانیکی اجاره ای به کل منطقه خدمات رسانی می کنند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی نور خاطرنشان کرد: تعداد شکست لوله ها در روز زیاد و گاها در برخی از موارد ممکن است ترمیم شکستگی ها به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات تا برطرف شدن آن به درازا کشیده شود.
آرمیده با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴ میلیارد تومان برای روستاهای تحت پوشش هزینه شد، ادامه داد: انجام پروژه تعمیر و بازسازی لوله های آب شرب نیاز به اعتبار بیش از این دارد که بتواند مشکلات ایجاد شده برای پمپ تصفیه و لوله ها را حل کنیم.
وی افزود: با وجود تمام حمایت‌هایی که فرماندار شهرستان و بخشداران داشتند متاسفانه اعتبار لازم را در حوزه توسعه و مرمت اخذ نشد و برای جذب نیروی بیشتر و تهیه امکانات میکانیکی برای تسهیل کار نیاز به هزینه دارد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی نور بیان کرد: در سال جاری حدود ۲ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که با اعتراض سازمان بودجه میزان اعتبار به یک میلیارد تومان کاهش یافت اما با رایزنی هایی که فرماندار شهرستان داشت از ۲ درصد سهم بودجه نفتی به حوزه توسعه مرمت در بخش بلده اختصاص یافت.
آرمیده ادامه داد: با افزایش درآمدها و پرداخت به موقع مبالغ بدهی مردم و در اختیار قرار دادن امکانات بیشتر از سوی مرکز استان می توان راهکارهایی برای رفع این مشکل ارائه کرد. با حمایت مردم، فرمانداری و دولت در جذب اعتبارات مورد نیاز می توان مشکلات را سریع تر برطرف کنیم.
منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;