یک توصیه کارشناسی به خریداران مسکن

کارشناسان و فعالان بازار مسکن یک توصیه کارشناسی خطاب به متقاضیان خرید مسکن در شرایط فعلی مطرح می‌کنند و پیشنهاد می‌کنند متقاضیان خرید مسکن در زمان مراجعه برای بازدید املاک مسکونی فروشی حتما این نکته را مد نظر قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌  فعالان بازار  به متقاضیان خرید مسکن توصیه می‌کنند در زمان مراجعه برای بازدید از املاک مسکونی به منظور خرید حتما غیر از موارد اساسی همچون نقشه ساختمان و نوع مصالح و مواد به کار گرفته برای ساخت،میزان استحکام و سایر موارد،نسبت به هزینه‌های مورد نیاز برای بازسازی و انجام تعمیرات در داخل واحد نیز آگاهی داشته و دقت لازم را به عمل آورند.
در حالی که عمده متقاضیان خرید مسکن در زمان مراجعه برای بازدید املاک فروشی بیشتر به مواردی همچون نقشه ساختمان، تعداد واحد در طبقه،نحوه و موقعیت قرارگیری واحد مسکونی در ساختمان و در طبقه‌ای که در آن واقع شده، خوش ساخت بودن یا بدساخت بودن و… توجه می‌کنند معمولا از هزینه‌هایی که برای قابل سکونت شدن واحد مسکونی بعد از انجام معامله باید صرف بازسازی بنا شود، غفلت می‌کنند.
در گذشته که هزینه‌های بازسازی چندان قابل توجه نبود و اتفاقا صرفه خریدار در این بود که واحدی را به صورت خام خریداری کرده وسپس متناسب با ذائقه و سلیقه خود اقدام به بازسازی واحد کند و سپس در آن ساکن شود خرید این گروه از واحدها اقتصادی‌تر به نظر می‌رسید. اما در شرایط فعلی که به دلیل جهش قیمتی مصالح و تجهیزات ساختمانی هزینه‌های بازسازی نیز چند برابر شده است لازم است خریداران در زمان مراجعه برای بازدید واحدهای مسکونی فروشی این آیتم را نیز در نظر داشته باشند.
از آنجا که بخش قابل توجهی از متقاضیان خرید مسکن بر ۱۰۰ درصد دارایی‌ها وتوان مالی خود در زمان خرید مسکن تکیه کرده وحتی رقمی را نیز از بابت دریافت وام یا سایر تسهیلات به منظور تامین همه هزینه خرید مسکن مورد نظر خود مقروض می‌شوند بنابراین بهتر است در زمان خرید واحد هزینه بازسازی برای خریدار قابل توجه نباشد. یعنی واحد به هزینه قابل توجهی برای بازسازی نیاز نداشته باشد و وضعیت ظاهری آن به گونه‌ای نباشد که تبدیل کردن آن به واحدی با وضعیت قابلیت سکونت نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت باشد.
بنابراین در وهله اول کارشناسان امور ملکی به خریداران و متقاضیان مسکن توصیه می‌کنند اگر اقدام به خرید واحد مسکونی خام یا نیازمند بازسازی می کنند حتما در زمان بازدید، از هزینه‌های بازسازی آگاهی داشته باشند و مطلع باشند که بخشی از نقدینگی خود را باید صرف بازسازی واحد کنند.
در صورتی که نقدینگی آن ها برای بازسازی واحد کافی نیست لازم است تا حد امکان از خرید واحدهایی که نیازمند بازسازی و صرف هزینه اساسی هستند خودداری کنند. چرا که معمولا هزینه های بازسازی در قیمت نهایی فروش مسکن لحاظ نمی‌شود و قیمت واحدهای خام با واحدهای بازسازی شده تفاوت اساسی و چشمگیر ندارد.
منبع روز نو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;