اسلامی:نمایش قدرت صادرات فنی و مهندسی ایران

عضو کابینه دولت دوازدهم در جریان بازدید از پروژه پل راه‌آهن آرپاچای با اشاره به اینکه ۳۶۸ پروژه در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۲۳۳۴ میلیاردتومان افتتاح می شود، گفت: پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل یکی از پروژه‌های اولویت دار و فاخر راه‌اهن به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جربان سفر به استان اردبیل و بازدید از پل راه آهن آرپاچای در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: محل پلی که اکنون مورد بازدید قرار گرفت، یکی از بلندترین پل‌های راه آهن خواهد بود. خوشبختانه هم مشاور و هم پیمانکار از جمله شرکت‌های پرافتخار مهندسی در کشور هستند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه راه ‌آهن آرپاچای بسیار دقیق و باکیفیت انجام شده و در زمان‌بندی عقب ماندگی ندارد، ادامه داد: از آنجاییکه این پل نقطه انقطاع و بحرانی مسیر است، اگر اجرای آن با تاخیر مواجه می‌شد، کل پروژه به تاخیر می‌افتاد که خوشبختانه چنین رخدادی حادث نشد.
عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله طراحی و مهندسی، ساخت و تولید و اجرا دارد و زمانیکه درهای خارج از کشور به روی ایران بسته می‌شود، آشکار می‌شود که چه نیروی انسانی باکفایتی در کشور وجود دارد.
اسلامی پل راه‌آهن آرپاچای را از نمونه‌های بارز خوداتکایی در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی از این دست قدرت صادرات فنی و مهندسی ایران را بیش از گذشته به معرض نمایش می‌گذارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از این مسیر راه آهن تپه ماهور و کوهستانی است، گفت: در حدود ۳۰ درصد این مسیر از پل، تونل یا گالری تشکیل شده است. این یعنی هم قیمت تمام شده بالاتر است و هم راندمان کار تفاوت دارد. همچنین، این موضوع که با یک زمانبندی فشرده، ۵۰ درصد پروژه در زمانی کمتر از سه سال اجرا می‌شود، نشان از همت و توانایی سرزمین ایران دارد.
افتتاح منطقه یک آزادراه تهران- شمال در پایان بهمن با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیاردتومان
اسلامی ادامه داد: در دهه فجر ۳۶۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۳۴ میلیاردتومان افتتاح می شود که این رقم به غیر از آزادراه تهران-شمال است که مقرر است تا بعد از ایام دهه فجر به افتتاح برسد و ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان دارد.
وی یادآور شد: ادامه اتوبان همت نیز بعد از این ایام و قبل از پایان سال به افتتاح خواهد رسید.
گفتنی است، احداث پل راه آهن آرپاچای در استان اردبیل که یکی از بلندترین پل های راه آهن محسوب می شود از سال ۹۵ شروع شد که هزینه اجرایی آن ۲۸۹ میلیارد ریال برآورده شده است و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بر اساس زمانبندی مقرر است تا این پل در شهریور سال آتی به اتمام برسد.
منبع پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;