«یلدا» ایران را رتبه یک تلفات کرونا کرد

تاسیسات نیوز/ مهری بهزادپور: این خبری است که اگر دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا را در دورهمی های مناسبتی و غیرمناسبتی جدی نگیریم، در چند روز آینده به واقعیت خواهد پیوست. مهندسی کردن برگزاری سنتهایِ دورهمی، شادیِ بودن کنارِ هم در «پساکرونای» نزدیک را برای ما به ارمغان خواهد آورد.
توان اینکه حتی دستم را از روی پیشانیم بردارم و به سمت پسرکوچکم نگاهی بیاندازم نداشتم… نفس تنگی شدیدی داشتم … تو ذهنم اتفاق های چند روز قبل رو مرور کردم … آخه مگه میشه شب یلدا رو بدون دورهمی برگزار کنیم؟
فقط خواهر و برادرها دو ساعت خانه مامان جون و باباجون دور هم جمع می شویم و دستورالعملهای بهداشتی را هم رعایت می کنیم! خنده ها و سه تاری که باباجون شب یلدا می زد خیلی خاطره ساز بود…هیچ اتفاقی هم نمی افتاد… دوره کردن خاطرات شب یلدا و شیرینی لحظات سپری شده را، یکباره، صدای افتادن چیزی سنگین در وسط اتاق از هم پاره کرد. وقتی به بی حالی شدید خودم غلبه کردم و نگاهی به آن طرف انداختم، دیدم همسرم از شدت تب و ضعف و نفس تنگی در حال عبور از اتاق بیهوش شده و کف اتاق افتاده! خدایا چه می شه کرد؟ بیمارستانها همه پر بودند و جایی برای پذیرش بیماران جدید کرونایی ندارند. حتی تماس با اورژانس هم چاره ساز نیست… نگاه نگرانم روی پسرم با لپهای قرمز که حکایت از تبدار بودنش داشت، گره خورد و اشک از چشمام سرازیر شد…
این، حال و روز خیلی از ما خواهد بود که شاید هشدارهای برگزار نکردن دورهمی های مناسبتی و غیرمناسبتی را جدی نمی گیریم و متاسفانه یک تا دو هفته بعد نتایج حاصل از آن را به هیچ وجه نمی توانیم جبران کنیم.
در حالی که خبر کشف واکسن و یا داروهای درمان کننده این ویروس منحوس را از گوشه و کنار دنیا می شنویم که نوید بخش آغازِ پایانِ این پاندمی جهانی است، تک تکِ همه مردم در نقطه نقطه جهان می توانند عضوی تاثیرگذار در قطع زنجیره این بیماری باشند تا در روزهایی «پساکرونایی» حسرتِ نبود عزیزانمان را که ناشی اهمال و بی توجهی ما به دستورالعمل های بهداشتی بوده اند، نخوریم.
«یلدا» سنتی قدیمی و دوست داشتنی هست که از قدیم الایام بین ایرانی ها بوده و خواهد ماند، اما «کرونا» در این «شب خاص» شاید فرصتی است که نیازمند خلاقیت ما در آن باشد تا به شکل مهندسی شده و در دایره «دستورالعمل های بهداشتی تعریف شده» به شکل «خاص» تری آن را برگزار کنیم.
دورهمی های مجازی از طریق شبکه های اجتماعی، مانند؛ برگزاری مسابقات شعرخوانی و داستان گویی، خاطره گویی و … از جمله کارهایی هست که هر کدام از ایرانی ها را «دور – از هم» برنده  گذر از خطرات احتمالی دورِهمی های یلدایی و خدایی نکرده از دست دادن عزیزانمان در روزهای پایانی «کرونا» خواهد کرد.
پس بیاییم؛ یلدای امسال را با خلاقیتهای خودمانی «مهندسی» کنیم و خاطره ای خوش و نو بر جای گذاریم.
شما هم می توانید مهندس طراحی و ارائه کننده راه های خلاقانه گذر از این شب در ایام کرونایی با روشهای جدید و جالب باشید.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فائزه کاشفی می گوید

    عالی ممنون بابت مقاله خوبتون خانم بهزاد پور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;