“گواهی استحکام بنا” در لرستان باید به تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان برسد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان خواستار انجام کار صدور استحکام بنا از کانال نظام مهندسی شد و بیان داشت: گواهی استحکام بنا باید به تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان برسد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز حسین رضایی با اشاره به گردهمایی اخیر شهرداران استان و طرح مطالبات سازمان نظام مهندسی از شهرداریها بیان داشت: انتظار می رود شهرداران به گزارش های تخلف ارائه شده توسط مهندسان ناظر توجه کنند که این امر متاسفانه چندان جدی گرفته نمی شود.

 

وی عنوان کرد: این در حالیست که در برخی مواقع شاهد هستیم که قبل از ارسال همه گزارشها توسط مهندس ناظر پرونده ها به کمیسیون ماده 100معرفی می شود که باید در این روند از سوی شهرداریها تجدید نظر صورت گیرد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان همچنین با بیان اینکه کار صدور پروانه ساختمانی باید با امضا و مهر این سازمان صورت گیرد، عنوان کرد: این در حالیست که در برخی ساخت و سازها در شهرهای استان شاهد اجرای پروژه ها بدون پروانه هستیم.

 

رضایی با اشاره به واگذاری انجام کار یک پروژه 150 هزار مترمربعی به یکی از مشاورین شهر خرم آباد به مهر بیان داشت: این در حالیست که این شرکت مشاوره اصلا پروانه ندارد و نمی تواند در این زمینه فعالیتی داشته باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود خواستار فعال کردن پلیس ساختمان در شهرداریهای استان شد و بیان داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون میزان ساخت و ساز ثبت شده در دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در برخی شهرهای استان بسیار پایین بوده که این امر نشان دهنده انجام ساخت و سازهای بدون پروانه است که سازمان نظام مهندسی در جریان آن قرار ندارد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان همچنین با اشاره به اخذ عوارض 3 درصد تعرفه خدمات مهندسی بیان داشت: این در حالیست که مطابق قانون نباید این مبلغ از سوی شهرداریها دریافت شود.

 

رضایی با بیان اینکه متاسفانه برخی شهرداریها به قوانین موجود در این زمینه توجهی ندارند، عنوان کرد: شهرداری خرم آباد طی سالجاری 122 میلیون تومان از حساب نظام مهندسی در این رابطه برداشت کرده است که این امر خلاف قانون است.

 

وی همچنین خواستار انجام کار صدور استحکام بنا از کانال نظام مهندسی شد و بیان داشت: گواهی استحکام بنا باید علاوه بر مهر و امضای مهندس ناظر به تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز برسد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن شهرهای زیر 25 هزار نفر استان در رابطه با ارائه خدمات مهندسی خبر داد و بیان داشت: با حمایتهای معاون عمرانی استاندای لرستان شهرهای زیر 25 هزار نفر تحت پوشش ارائه خدمات سازمان نظام مهندسی قرار گرفته اند.

 

رضایی با بیان اینکه تعداد این شهرها در لرستان 16 شهر است، بیان داست: طی هفته آینده کار انتخاب و معرفی نمایندگان سازمان نظام مهندسی در این شهرها آغاز خواهد شد.  

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;