گلایه از امضاء فروشی در نظام مهندسی ساختمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: یکی از چالش‌های اساسی در نظام مهندسی ساختمان استان امضاء فروشی است که باید با افزایش نظارت‌ها و هماهنگی اعضای نظام مهندسی ساختمان این رویه غیرکارشناسی برچیده شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی رازجویان روز چهارشنبه در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در سالن همایش‌های هلال احمر استان افزود: در سال‌های گذشته یکصدایی و یکپارچگی در بین اعضای نظام مهندسی ساختمان در مازندران را شاهد نبودیم و چندصدایی در بین این اعضاء، باعث دغدغه‌های زیادی در حوزه عمرانی استان شد.
وی خاطر نشان کرد:  توقع داریم در این دوره نظام مهندسی ساختمان در استان  برنامه‌محور و در چارچوب مشخص ،انواع خدماتی که به مردم ارایه می دهد را شفاف سازی و مشخص کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: باید به این نکته اساسی توجه داشت که خدماتی که یک مهندس به جامعه می دهد، ارزش آن متوازن با خدمت رسانی یک وکیل و یا پزشک در جامعه است و برخی از مهندسان در مرحله اول، خودشان باید برای مُهر و حق امضایی که در دست دارند، ارزش قائل شوند.
رازجویان ادامه داد: ساختمانی که توسط یک مهندس ساخته و اجرا می‌شود به مراتب از منظرعمومی و کیفیت، استانداردهای لازم را رعایت کرده و اگر مشکلی در روند ساخت و تکمیل ساختمان و بعد از آن، اسکان شهروندان به وجود آید، مهندس باید جوابگو اقدامات خود باشد و حساسیت رشته مهندسی بسیار بالا است
وی گفت: اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران در مرحله اول بدون کلی گویی باید برنامه بدهند که برای ارتقاء جایگاه مهندسان چه برنامه ای دارند و باید تلاش شود که ماهیت وجودی و جایگاه اصلی مهندسان در جامعه با اقدامات درست و صداقت بالا برود.
رازجویان ادامه داد: متاسفانه در ذهن مردم جا افتاده است که مهندسان نظام مهندسی امضاء فروشی می کنند و در برخی موارد مشاهده می‌شود که مُهر کار مهندس ساختمان در کِشوی کارمند شهرداری است که باید این کارشکنی و اقدامات غیرقانونی برچیده شود و جایگاه از دست رفته نظام مهندسی به جامعه برگردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران افزود: از مهندسانی که مُهرهای خود را به افراد غیر برای سوءاستفاده می دهند می خواهیم این مُهره ها را جمع کنند چراکه به طور حتم در پیشگاه قانون باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
به گزارش ایرنا، نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی در روز چهارشنبه هفتم مهرماه سال جاری با حضور ۱۵ هزار نفری و مشارکت ۴۰ درصدی اعضاء برگزار شد. و اعضای منتخب پس از دریافت حکم خود از سوی وزیر راه و شهرسازی به مدت سه سال هدایت سازمان نظام مهندسی استان را در مازندران بر عهده گرفتند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;