گاز تمام ایران را گرفت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، با توجه به تدبیر دولت یازدهم در امر گازرسانی به روستاها و شهرها، تا پایان سال 96 این امر محقق می شود.



هفتاد و نهمین روستای شهر هشترود شامل روستاهای لک‏لر و ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود از توابع استان آذربایجان شرقی در مراسمی با حضور مسوولان استانی و محلی گازدار شد.



ولی‏ الله دینی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‏ شرقی در مراسم گازرسانی به این روستا با بیان اینکه تاکنون به 1358 روستای استان گازرسانی شده است، اعلام کرد: تا پایان سال 96 همه روستاهای بالای 20 خانوار استان از این نعمت بهره ‏مند می‏شوند.



وی گفت: برای گازرسانی به دو روستای لک‏لر و ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود با صرف هزینه 550 میلیون تومان و 6 کیلومتر لوله‏ گذاری، 1200 خانوار بهره ‏بردار گاز شدند.



مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‏ شرقی خاطرنشان کرد: تمام نقاط شهری استان و یک‏ هزار و 358 روستا، تحت‌پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و از نعمت گاز بهره‏ مند هستند و کارهای عملیاتی 17 روستا نیز تا یک سال آینده با 70 کیلومتر لوله‏ گذاری به پایان خواهد رسید.



دینی افزود: 124 طرح گازرسانی در استان با 2410 میلیارد ریال در حال اجرا است و تمام روستاهای بالای 20 خانوار یا دارای بیش از 100 نفر جمعیت در آذربایجان‏شرقی تا پایان سال 96 از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‏شوند.



وی اظهار کرد: هم‏ اکنون از 200 روستای دارای سکنه شهرستان هشترود 133 روستای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تا پایان سال 96 بیش از 60 روستا نیز گازدار می‏شوند.



روستاهای زیر 20 خانوار نیز اگر در مسیر طرح گازرسانی باشند، گازرسانی به آنها انجام می‏شود. وی در ادامه گفت: تا دهه فجر امسال نیز 11 روستای شهرستان هشترود گازدار می‏شوند.



دینی گفت: در 6 ماه اول سال‏ جاری با جذب 19 هزار و 17 مشترک شهری و 7894 مشترک روستایی، شمار مشترکان گاز طبیعی در استان به یک‏ میلیون و 350 هزار و 782 مشترک رسید.



دینی در ادامه گفت: اکنون 59 شهر و 1358 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‏مند هستند که این رقم 100 درصد جمعیت شهری استان و 83 درصد خانوار روستایی استان را شامل می‏شود.



مدیرعامل شرکت گاز استان، ارائه خدمات به مشترکان در استان را توفیق الهی دانست و افزود: امیدوارم مشترکان با رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه، این شرکت را در پایداری جریان گاز طبیعی یاری کنند تا شاهد هیچ‏گونه حوادث ناگوار نباشیم.



در ادامه محمدصادق پورمهدی، معاون استاندار آذربایجان‏شرقی گفت: خدمت بی‏منت به مردم به‌ویژه روستاییان از وظایف دولت است و دولت تلاش می‏کند امکانات رفاهی همچون گاز، آب شرب سالم و راه آسفالت را به روستاییان ارائه کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;