گاز بسوی گاز

به گزارش تاسیست نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،  مهدی محمودی عباس‌آبادی فرماندار زاوه اظهار کرد: شهرستان زاوه از سال 1387 از تربت‌حیدریه منفک و به‌عنوان شهرستان زاوه مستقل شد که مساحت این شهرستان 2 هزار و 438 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ‌ بر 75 هزار نفر دارد و دارای 72 روستا بوده که 85 درصد جمیعت شهرستان در روستاها ساکن هستند.



فرماندار زاوه با بیان اینکه 99 درصد از جمعیت زاوه را شیعیان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: این شهرستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی 261 شهید و بیش‌از 300 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.




وی تصریح کرد: کشاورزی از بخش‌های اصلی اقتصادی این شهرستان است و زاوه به‌عنوان پایتخت زعفران ایران و استان شناخته می‌شود و در حوزه صنعت نیز کارخانه سیمان زاوه با اشتغال‌زایی مستقیم برای 400 نفر مستقیم و هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در حال فعالیت است، البته 4 هزار نفر از مردم شهرستان نیز در کوره‌های آجرپزی کار می کنند.




فرماندار زاوه با بیان اینکه رشد جمعیت شهرستان در 9 ماهه امسال 2.3 درصد بوده، اضافه کرد: جمعیت جوان شهرستان یعنی افراد دارای سن بین 14 تا 29 سال نیز 25 هزار نفر بوده که خوشبختانه به‌طور کلی مرگ‌ومیر نسبت به ولادت بسیار کم است.




محمودی با اشاره به برگزاری انتخابات بیان کرد: در انتخابات سال 92 بیش‌از 94 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و هزار و 100 نفر عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان بوده که حدود 50 هزار نفر از مردم شهرستان واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات پیش رو هستند.




وی ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم نیز 47 نفر ثبت‌نام کردند که 2 نفر توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و در هیئت نظارت نیز 20 درصد رد صلاحیت و 20 درصد دیگر نیز صلاحیت آنها احراز نشد.




فرماندار شهرستان زاوه خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای یک واحد دانشگاهی بوده که این دانشگاه پیام نور دارا 5 رشته و 400 دانشجو است.




محمودی در مورد گازرسانی در شهرستان نیز گفت: امروز گازرسانی شهرستان به 60 درصد رسیده و قرارداد 30 میلیارد تومانی با پیمانکار بسته‌شده تا تمام روستاهای شهرستان تا فروردین سال 96 دارای گاز شوند.




وی یادآور شد: یکی از درخواست‌های مردم شهرستان دو بانده شدن جاده تربت‌حیدریه به زاوه هستند و امروز به‌صورت میانگین روزانه 6 هزار خودرو از این جاده عبور می‌کنند که متأسفانه به دلیل دوطرفه بودن شاهد تصادفات دردناکی نیز هستیم.




فرماندار شهرستان زاوه اظهار کرد: خواسته دیگر مردم شهرستان ایجاد یک بیمارستان است که در دهه فجر سال گذشته کلنگ یک بیمارستان که زمین آن توسط خیران در نظر گرفته‌ شده بود توسط استاندار به زمین زده شد اما اعتبار 2 میلیارد تومانی آن هنوز اختصاص نیافته است.




محمودی در زمینه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان زاوه نیز بیان کرد: یک سالن ورزشی سرپوشیده در شهر دولت‌آباد وجود دارد که ما به دنبال ایجاد یک زمین چمن مصنوعی نیز هستیم البته بسیج یک سوله ورزشی در شهرستان ایجاد کرده و چند سوله دیگر نیز در دست احداث دارد.




وی اضافه گرد: در شهرستان 85 درصد ظرفیت مخابرات وجود دارد اما متأسفانه مردم از دریافت شبکه‌های دیجیتال صداوسیما محروم هستند، به همین دلیل متأسفانه برخی از افراد به ماهواره روی آورده‌اند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;