کولر گازی و کاربردی ترین روش های کاهش مصرف برق آن در تابستان

به گزارش تاسیسات نیوز، کولر گازی را می توان به جرات از محبوب ترین نمونه سیستم های تهویه موجود در بازا دانست. اغلب افراد نیز پس از خرید و نصب این دستگاه به دنبال راهکاری های کاهش برق مصرفی آن نیز می باشند. با فرا رسیدن فصل تابستان و روزهای گرم سال، قطعا نیاز به سیستم های خنک کننده بسیار چشمگیر خواهد بود. اغلب افراد با توجه به نصب آسان تر، کیفیت بالا و همچنین زیبایی بیشتر اغلب کولر گازی اسپلیت را انتخاب می نمایند. ولی باید توجه داشت که اگر نکات بسیار مهم موجود در استفاده از این سیستم تهویه را در نظر نداشته باشید، مصرف برق شما سرسام آور می شود.
بهره وری این دستگاه زمانی بالا خواهد بود که شما بتوانید از آن به درستی استفاده نمایید. هزینه های برق مصرفی نیز بسیار چشمگیر می باشند. در نتیجه الزاما باید به نکات موجود در کاهش مصرف برق کولر گازی توجه ویژه ای داشته باشید.اگر از آن دست افرادی هستید که به مصرف بهینه انرژی توجه می نمایید با ما همراه باشید، تا مهم ترین نکات در کمک به کاهش هزینه ها را بررسی نماییم.

کاهش مصرف برق در کولر گازی

کاهش مصرف برق در کولرگازی
مناسب ترین کولر گازی را خرید نمایید
قطعا برای داشتن مصرف برق کمتر باید از زمان خرید سیستم های تهویه مخصوصا اسپلیت به این نکته توجه داشته باشد و بتوانید بهترین و مناسب ترین دستگاه ممکن را خرید نمایید.اولین قدم این است که بتوانید از خدمات مشاوره فروشندگان این دستگاه ها اطلاعات لازم را کسب نمایید. شما فقط کافیست از نیازهای خود به متخصصین در این زمینه اطلاعات لازم را ارائه نمایید تا بتوانند بهترین دستگاه را به شما معرفی نمایند.
در زمان خرید به نکات زیر توجه نمایید:
در شرایط آب و هوایی ساکن هستید؟
توجه به شرایط آب و هوایی از اصلی ترین موارد در چک لیست خرید سیستم های تهویه و نوع آن می باشد. در برخی مناطق خیلی بهتر است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده نمایید. خود اسپلیت نیز با توجه به سیستم های متنوعی که دارد باید بسته به شرایط آب و هوایی موجود انتخاب شود. به طور مثال دستگاهی که برای استفاده در مناطق گرم و خشک مناسب است به هیچ عنوان نمی تواند در شرایط معتدل کارایی ایده آلی داشته باشد. در نتیجه با انتخاب صحیح سیستم دستگاه می توانید به کاهش مصرف برق، کاهش هزینه های تعمیرات و افزایش طول عمر دستگاه خود کمک نمایید.
توجه به ظرفیت کولر گازی
ظرفیت کولر گازی که با واحد BTU می باشد از دیگر نکات بسیار مهم است که قدرت و توان کارکرد دستگاه را نشان می دهد.ظرفیت های بالاتر قیمت بالاتری نیز دارند.مناسب ترین ظرفیت برحسب متراژ و شرایط آب و هوایی محیط شما انتخاب می شود. پس توجه داشته باشید که باید بهترین ظرفیت ممکن را خریداری نمایید، چراکه اگر ظرفیت دستگاه از حد ابعاد محیط شما بیشتر باشد، مصرف برق بسیار بالا رفته و مرتب مجبور به خاموش کردن دستگاه و روشن نمودن مجدد آن خواهید شد.
اگر ظرفیت نسبت به ابعاد کمتر باشد نیز، دستگاه قدرت خنک نمودن محیط را برای شما نخواهد داشت.
با انتخاب ظرفیت مناسب می توانید به میزان بسیار چشمگیری در کاهش مصرف انرژی کمک نمایید.
از اصلی ترین نکات در مشخص نمودن ظرفیت مناسب یک دستگاه تهویه می توان به مواردی چون:
  • شرایط آب و هوایی
  • متراژ
  • ارتفاع سقف محیط
  • فاصله طبقه تا پشت بام
  • میزان ساعات تابش نور خورشید به محیط
  • حجم رفت و آمد و همچنین میزان باز و بسته شدن درب اشاره نمود.

 

 توجه به برچسب انرژی کولر گازی
توجه ویژه به برچسب انرژی اسپلیت
برچسب مرتبط با گرید مصرف انرژی را می توان بر روی تمام دستگاه ها و وسایل برقی مشاهده نمود.این برچسب نشانگر میزان برق مورد نیاز جهت مصرف و همچنین درجه بازدهی دستگاه می باشد. دستگاه ها با رده انرژی A، A+،A++ تا B قطعا انتخابی بسیار مناسب می باشند.چراکه این دستگاه ها با ضریب عملکرد بالای خود، میزان برق بسیار کمتری نیز مصرف می نمایند.
به آمپر برق مصرفی تان توجه ویژه کنید
توجه به آمپر مصرفی کنتور برق ساختمان شما از دیگر نکات مهمی است که الزاما باید به آن توجه نمایید. به صورت مثال اگر آمپر برق مصرفی کنتور محل شما در حدود ۲۵ آمپر است، به هیچ عنوان نباید مصرف دستگاه خریداری شده بیش از ۲۰ آمپر باشد.
توجه به مدل های متنوع کولر گازی اسپلیت
این دستگاه ها دارای نمونه های بسیار متنوع از جمله:
  • دیواری
  • پنجره ای
  • پرتابل
  • ایستاده
  • کاستی هستند.
حتما به این نکته توجه نمایید که شما باید بهترین نمونه از آنها را خرید نمایید. تا علاوه بر رفع نیازهایتان قادر به کاهش مصرف برق نیز برای شما باشند.
با توجه به نکات بالا، قادر به خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه برای فضای خود خواهید بود. حال باید در زمان نصب نیز نکاتی را رعایت نمایید که در ادامه به توضیح می پردازیم.
مهم ترین نکات کاهش مصرف برق کولر گازی در زمان نصب دستگاه
در زمان نصب کولر گازی باید به محل نصب پنل داخلی و یونیت خارجی توجه بسیار ویژه ای نمایید تا بتوانید بهترین محل را انتخاب کنید.
مناسب ترین محل نصب پنل داخلی کولر گازی
بهترین محل برای نصب پنل داخلی دستگاه جایی است که روبروی محل نشستن و حضور افراد می باشد. به هیچ عنوان نباید دستگاه را روبروی پنجره و یا درب خروجی نصب نمود چراکه در این صورت تمامی هوای خنکی که ایجاد می نماید به بیرون هدایت خواهد شد. در نتیجه شما مجبور به قراردادن دستگاه بر روی دور تند می شوید که این خود می تواند سبب افزایش مصرف برق دستگاه شود.
فاصله داشتن دستگاه تا حد ممکن از سقف از نکات مهم دیگر در این زمینه می باشد. هوای گرم اصولا در زیر سقف انباشته می شود در نتیجه باید پنل داخلی دستگاه از سقف فاصله داشته باشد تا هوای آزاد به راحتی در پشت آن به جریان درآید. فاصله ۴۰ تا ۵۰ سانتی متری از سقف قطعا مناسب ترین انتخاب است.
بهترین محل نصب یونیت خارجی اسپلیت
کندانسور دستگاه را باید در قسمت شمالی ساختمان و تا سر حد ممکن به دور از تابش مستقیم نور خورشید نصب کنید. در صورت امکان می توانید سایه بانی را برای قرار گرفتن بر روی دستگاه جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید تعبیه نمایید. نصب کندانسور باید به نحوی انجام شود که گردش هوا در پشت آن میسر باشد و در معرض جریان باد با هدف تسهیل انتقال حرارت کندانسور قرار گیرد. رعایت این نکته به شدت بر کاهش میزان مصرف برق تاثیر گذار است.
در زمان استفاده از سیستم تهویه به فکر مصرف برق باشید
نکات مهم در کاهش میزان برق مصرفی دستگاه های کولر گازی و اسپلیت به همین جا ختم نمی شود. در حین مصرف دستگاه باید مهم ترین نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید در این مرحله نیز با موفقیت پیش روید.
دستگاه را بر روی مناسب ترین درجه ممکن تنظیم نمایید، وزش باد ملایم سبب می شود تا به دستگاه فشار وارد نشده و مصرف برق در آن بالا نرود. پیشنهاد ما به شما بین ۲۴ تا ۲۶ درجه می باشد در این حالت فن دستگاه روشن خواهد شد و می تواند مصرف برق کولر گازی را به شدت کاهش دهد.در این حالت، با خاموش شدن کمپرسور مصرف برق بسیار کمتر خواهد بود.
سرویس به موقع اسپلیت از دیگر نکات بسیار مهم می باشد که قطعا باید به آن توجه بسیار ویژه ای نمایید.در فروشگاه بادبزن کلیه خدمات فروش، نصب و راه اندازی و سرویس سیستم های تهویه به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می شود. تنها کافیست تا با ما در تماس باشید.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;