کنتورهای هوشمند برای سیاه پوستان

به گزارش تاسیسات نیوز، در آفریقای جنوبی، شرکت بهره‌ بردار انرژی ژوهانسبورگ با نام City Power، گام‌های جدیدی برای تسریع پیاده‌ سازی کنتور هوشمند اعتباری برداشته شده است.




این کنتورهای هوشمند با استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کار می‌کند و هر یک از آنها یک سیم‌کارت دارد که اطلاعات مربوط به قرائت ‌های روزانه را به هاب مرکزی انتقال می ‌دهد.





سپس، اطلاعات مربوط به قرائت‌ های روزانه طی یک فرایند اتوماتیک به قبوض مشتریان وارد می ‌شود. همچنین، این شرکت بهره ‌بردار قادر خواهد بود که از کنتورهای هوشمند برای انتقال حجم بالایی از پیام‌ها استفاده کند و از مشتریان بخواهد تا تقاضای خود را کاهش دهند یا به آنها یادآوری کند که قبض خود را بپردازند.





هدف از این اقدام ارائۀ خدمات بهتر برای مشتریان می‌ باشد زیرا در کنتورهای اعتباری جدید، قابلیت ‌ها و ظرفیت ارتباطات افزایش یافته است. به اعتقاد شهردار ژوهانسبورگ، اگر تمام 335 خانوار این شهر از کنتورهای هوشمند استفاده نمایند، این امر می ‌تواند به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی در حدود 775 مگاوات منجر شود.

 

 

 

 

ساتبا گزارش داد، به نظر شرکت بهره ‌بردار City Power: «با استفاده از کنتورهای اعتباری، انرژی به محصولی ارزان ‌تر تبدیل می ‌شود زیرا این سیستم‌های اعتباری، هزینه‌ های اضافی همانند هزینه‌ های دسترسی به شبکه و خدمات در کنتورهای معمولی را شامل نمی ‌شود. با استفاده از یک کنتور اعتباری مشترک فقط باید هزینه میزان انرژی‌ ای که مصرف کرده است را پرداخت کند. در این میان، مشتریان می ‌توانند میزان مصرف انرژی خود را مدیریت کنند.»

 

 

 

 

این پروژه در مناطق مختلفی در ژوهانسبورگ اجرا خواهد شد. در راستای اجرای این طرح مشتریان یک پیام از City Power مبنی ­بر اطلاع ‌رسانی در مورد تعویض کنتورهای قدیمی با کنتور هوشمند اعتباری دریافت می‌کنند. مشتری باید ازطریق شماره‌ ای که در پیامک آمده است، با City Power تماس گرفته و در مورد نصب کنتور جدید هماهنگی انجام دهد.





سپس یکی از کارمندان City Power به محل مشتری مراجعه خواهد کرد تا کنتور هوشمند جدید را با کنتور قبلی جایگزین کند. به نظر City Power، اگر مشتری به پیام ارسال شده طی مدت 7 روز پاسخ ندهد، شرکت محق است تا روند تحویل و نصب کنتور را متوقف سازد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;