کم‌آبی؛ ابرچالش پیش‌روی ایران

 

به گزارش تاسیسات نیوز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: هر کشوری برای غلبه بر محدودیت‌های خود باید درکی صحیح از فرصت‌های مهم توسعه‌ای داشته باشد. توسعه ایران بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی امکان‌پذیر نخواهد بود.


او در دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران افزود: علاوه‌بر درک صحیح نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در مقیاس منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با توجه به ظرفیتی هستیم که در فرصت‌ها وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه در کشور خشکی قرار داریم و آب محدودیت مهم و جدی کشور است، افزود: به‌رغم بارندگی‌های هفته‌های اخیر هنوز بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کمتر است. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: مشکل کم‌آبی کشور، واقعیتی است که وجود دارد و ابرچالش بزرگی است که پیش‌روی ما قرار دارد.


همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با تاکید بر اینکه توسعه ایران باید با در نظر گرفتن چالش‌های کشور نظیر کم‌آبی دنبال شود، افزود: مسائل زیست محیطی که کلان‌شهرهای کشور به‌طور جدی با آن مواجه هستند نیز از دغدغه‌های پیش‌روی توسعه ایران است و بی‌تردید توسعه بدون توجه به مسائل زیست محیطی امکان‌پذیر نیست.


جهانگیری گفت: مکران در برنامه ششم توسعه بر همین اساس به‌عنوان منطقه مهم توسعه‌ای کشور مورد توجه قرار گرفته است. وی ادامه داد: کارهای زیربنایی این منطقه در دولت یازدهم آغاز شده و در حال تکمیل است و از مهم‌ترین کارها این است که نقاطی در طول سواحل مکران همانند جاسک و چابهار به‌عنوان کانون توسعه انتخاب شود.


وی با تاکید بر اینکه از صنایع مختلفی که خواهان حضور در این منطقه هستند حمایت می‌شود، افزود: از شرکت‌های سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم در این منطقه حضور یابند و دولت به‌طور جدی از آنان حمایت خواهد کرد.


هیچ‌گونه ناامنی در منطقه مکران نداریم


امیر حاتمی، وزیر دفاع نیز در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با بیان اینکه امنیت خوبی در منطقه مکران وجود دارد، گفت: حضور نیروهای مسلح در این منطقه تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است.


حاتمی درباره امنیت منطقه برای سرمایه‌گذاری نیز تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع در این مناطق حضور دارند و این حضور این پیام را دارد که این منطقه کاملا امن است. ما هیچ‌گونه ناامنی در این مناطق نداریم و حضور نیروهای مسلح تضمین مضاعفی برای سرمایه‌گذاران است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;