کلاه ایمنی فن دار سرمان بذاریم

به گزارش تاسیسات نیوز، کارگران ساختمانی شاغل در استادیوم ها و زیرساختارهای جام جهانی 2022 در قطر از کلاه های ایمنی خنک شونده بهره می گیرند.

 

 

 

به گفته محققانی که در دانشگاه قطر روی سیستم جدید کار می کنند، با ترکیب انرژی خورشیدی و یک ماده تغییر فاز، کلاه های خنک شونده قابلیت کاهش قابل توجه دمای پوست کارگران ساختمانی تا 10 درجه را دارند. این ویژگی اجازه شرایط کاری راحت تر و ایمن تر در ماه های تابستان را می دهد.

 

 

 

محققان این دانشگاه موفق شدند وسیله ای برای کاهش تنش گرما و مشکلات ناشی از آن برای کارگرانی که در قطر و در منطقه در ماه های تابستان کار می کنند، ابداع کنند.

 

 

 

 

این نوع فناوری خنک کننده مدت ها قبل در حوزه ورزش در آمریکا برای آموزش در ایالت های داغ استفاده شده است، اما در حال حاضر این راه حل جدید برای بخش ساختمان ابداع شده و مبتکران آن معتقدند این وسیله قابلیت ایجاد تحول در صنعت ساختمان در مناطق گرم جهان را دارد.

 

 

 

این کلاه از یک فن برای دمیدن هوا روی یک ماده خنک شده که بالای کلاه قرار دارد استفاده می کند؛ برق این فن هم از انرژی خورشیدی تامین می شود. فن هوای خنک را تا جلوی صورت خنک می کشاند و محیطی خنک تر برای وی فراهم می کند.

 

 

 

این تکنولوژی شرایط کاری راحت تر و ایمن تری ایجاد کرده و فقط کمی به وزن کلاه اضافه می کند. با کاهش دمای سر و صورت، بقیه بدن هم به طور طبیعی از این الو تبعیت می کند و اطمینان حاصل می شود که کارگران جریان ثابتی از هوای خنک ثابت دارند.

 

 

 

 

ماده ای که داخل کلاه استفاده می شود، ماده تغییر دهنده فاز (PCM) است که در یک کیسه کوچک تعبیه شده است که کل بار کلاه را تنها 300 گرم افزایش می دهد.




این روش سرمایش را در شرایط گرم برای مدت حداکثر 4 ساعت فراهم می کند. کسانی که ر زیر آفتاب کار می کنند، هوای خنک را در جلوی صورت خود احساس می کنند و وقتی برای استراحت می روند می توانند آن را در یخچال گذاشته و یک پک سرد بردارند و آن را در کلاهشان بگذارند.





محققان پس از تحقیق روی نقاط مختلف بدن به این نتیجه رسیده اند که صورت و سر بهترین محل ها برای خنک شدن هستند. هزینه اضافی این کلاه در مقایسه با انواع معمولی تنها 20 دلار است اما نتایج خیره کننده ای به همراه دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;