کفش‌هایم کو

روح الله واصف؛ مدیر و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا / همکاران گرامی سلام و خدا قوت؛ پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک شده است و نفس سال به شماره افتاده. برف و سرما، ترافیک سنگین، عجله‌های افراد و فروش‌های ویژه شرکت‌ها نشان از نزدیکی یک اتفاق است و آن آغاز سال نو، آغاز روزگاری نو و آغاز بهاری نو است.
تن‌های فرسوده و جان‌های خسته برای پایان سال لحظه‌شماری می‌کنند و البته هنوز از سال یک ماه و اندی مانده است. فرصتی طلایی برای بستن پرونده‌های بازمانده از سال قبل و به اتمام رساندن کارهای باقی‌مانده.
جالب است که سررسیدها و تقویم‌ها از اکنون روی میز مغازه‌ها آمده است. زمان به حرکت خود ادامه می‌دهد بی‌توجه به کارهای ما، سوار شدگان به این قطار و یا پیاده شدگان از آن. برای این مدت کوتاه چه برنامه‌ای داریم؟
سال جدید می‌تواند از یکم فروردین شروع نشود. سال جدید می‌تواند از همین‌الان آغاز شود. از برنامه‌ای که از چند ساعت دیگر کلید می‌خورد و تا سه ماه آینده ادامه دارد. چه‌کارهایی در آرزوی ماست که انجام ‌نشده است؟ چه عادت‌هایی باید ترک شود و کدام باید شکل بگیرد؟ عادت‌های میلیون دلاری ما کو؟ کتاب‌های نخوانده ما کدام است؟ دانش‌های ضروری ما؟ موزه‌های ندیده؟ وقت نداریم. به قول سپهری بزرگ ” چه کسی بود صدا زد سهراب؟ کفش‌هایم کو؟”
ما را صدا می‌زنند. کفش‌هایمان کو؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;