کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در بازار طلا

بهای طلا روز گذشته متاثر از افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا روندی منفی داشت. توجه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و بورس و از سوی دیگر افت تنش در روابط دو کره روز گذشته سبب شد تا قیمت جهانی طلا با افت همراه شود.

 در همین حال تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر اجرای سیاست‌های انبساط پولی و همچنین تصمیم بانک مرکزی اروپا برای حفظ نرخ بهره بانکی به افت قیمت طلا در روز گذشته کمک کرد. از این رو قیمت هر اونس طلا روز گذشته به کمتر از 1569 دلار و 94 سنت رسید. این در حالی است که بهای طلا پس از افزایش متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تا کنون 6 درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر وزیر دارایی آمریکا قصد دارد در نخستین سفرش به اروپا مقام‌های اروپایی را برای اجرای اصلاحات اقتصادی بیشتر با هدف افزایش تقاضای کل تحت فشار قرار دهد، البته این سفر در حالی انجام خواهد شد که منطقه یورو همچنان با بحران مالی و بدهی روبه‌رو است.

البته روز گذشته قیمت فلزات در بازارهای جهانی روندی افزایشی داشت، به طوری که مس، آلومینیوم، نیکل، روی و سرب با افزایش قیمت روبه رو شدند. به این ترتیب قیمت هر تن مس پس از افت در روزهای اخیر به 7 هزار و 493 دلار در روز گذشته رسید. همچنین هر تن آلومینیوم نیز با رشد قیمت در محدوده یک هزار و 852 دلار قرار گرفت. هر تن روی هم روز گذشته با قیمت یک هزار و 878 دلار دادوستد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;