کارنامه ساخت نیروگاه های برقی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مديرعامل شرکت مادرتخصصي توليد نيروي برق حرارتي با تاکيد بر اينکه در سال جاري ضريب آمادگي نيروگاه‌هاي حرارتي به بيش از 99 درصد رسيده است، گفت:‌ پس از برجام 6 ميليارد دلار قرارداد براي احداث نيروگاه‌هاي جديد منعقد شده است.




محسن طرزطلب با اشاره به اينکه توان توليد نيروگاه‌ها در دولت دهم روندي نزولي پيدا کرده بود، ادامه داد: از سال 92 با ساخت نيروگاه‌هاي جديد توان توليد اين مراکز افزايش پيدا کرده و طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته از هم‌اکنون تا پيک سال 97 به 3 هزار مگاوات نيروگاه جديد دست پيدا خواهيم کرد که البته اين رقم در سال 98 به چهار هزار و 300 مگاوات خواهد رسيد.





مديرعامل شرکت مادرتخصصي توليد نيروي برق حرارتي با تاکيد بر اينکه در گذشته سرمايه‌گذاري براي احداث توليد نيروگاه حرارتي روند نزولي به خود گرفته بود، تصريح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوي دولت يازدهم اين روند بر خلاف گذشته رشد مثبتي را در پيش گرفته است، به‌طوري که پس از برجام 6 ميليارد دلار قرارداد براي احداث نيروگاه به شرط تامين مالي خارجي منعقد شده است.





طرزطلب اظهار اميدواري کرد اجراي اين پروژه‌ها از سال97 و در سه سال پاياني برنامه ششم توسعه، عملياتي شود. وي با بيان اينکه در دولت دوازدهم نيز در پي جذب سرمايه خارجي و داخلي براي راه‌اندازي نيروگاه‌هاي جديد هستيم، خاطرنشان کرد: ‌در تلاش هستيم تا بتوانيم راندمان واحدهاي جديد خود را به بيش از 55 درصد رسانده و به ظرفيت اسمي چهار هزار مگاوات نيروگاه جديد در سال دست پيدا کنيم.





مديرعامل شرکت مادرتخصصي توليد نيروي برق حرارتي در پايان بر لزوم تلاش هر چه بيشتر براي تامين منابع مالي نيروگاه‌ها تاکيد کرد و گفت: تنها براي حوزه توليد نيازمند سه‌ميليارد دلار سرمايه‌گذاري هستيم؛ بنابراين لازم است تا از تمام توان خود براي جذب هر چه بيشتر سرمايه داخلي و خارجي استفاده کنيم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;