کادوی کوچولو

روح اله واصف

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه می کنید سرمقاله شماره 168 هفته نامه تاسیسات نیوز می باشد.

 

همکاران عزیز سلام و خداقوت

 

سال‌هاست که وقتی مجریان گاز، کار اجرای سیستم لوله‌کشی گاز ساختمانی را به اتمام می‌رسانند، به‌جای کنتور گاز لوله‌ای را به نام لوله جانشین کنتور قرار می‌دهند و با یک‌مهره ماسوره این لوله را نصب می‌کنند. وقتی پروژه تائید شد و کنتور بند برای نصب کنتور به ساختمان مراجعه کرد این لوله و مهره ماسوره را برمی‌دارد و کنتور را به‌جای آن نصب می‌کند. مجریان گاز سال‌هاست که این هدیه چند هزارتومانی را به کنتوربند می‌دهند؛ یعنی میان دو نفری که هرگز یکدیگر را نخواهند دید هدیه‌ای کوچک رد و بدل می‌شود.

 

 

 

 

مرحوم منصف در چنین روزهایی از میان ما رفت. او به قول خود از مهندسان بخوان بود؛ یعنی مهندسانی که اهل مطالعه و تحقیق و طراحی‌اند و همیشه منتظر آخر ماه هستند تا حقوق بگیرند. بسیاری از مهندسان ما بخوان هستند.





به هر حال پروژه‌های ریز و درشت این مملکت را و حتی ممالک دیگر را همین مهندسان ساخته‌اند و بسیاری از این ساخته‌های حاصل طراحی همکاران بخوان ما اکنون در حال کار است. بی مشکل یا حداقل کم مشکل. پس بسیاری مهندس خوب داریم که طراحی می‌کنند برای پول و برای لذت پول که لازمه زندگی است؛ اما لذت بزرگ حل مشکلات متعدد را با هیچ‌چیز نمی‌توان جایگزین کرد.





در این میان اما معدودند کسانی که حاصل خوانده‌ها و دانسته‌های خود را مانند مهره ماسوره لوله جانشین گاز، به افرادی دیگر هدیه می‌کنند. افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسند و نمی‌بینند ولی هدیه خود را به آن‌ها می‌رسانند.

 

 

 

مطمئنم که بیش از نیمی از استفاده کنندگان حاصل قلم مرحوم منصف نه او را می‌شناسند و نه حتی نام او را می‌دانند اما این هدایای البته بزرگ او را دریافت کرده‌اند.

 

 

بیاییم گاهی کرامت را از لوله‌کش‌های گاز یاد بگیریم و یا حتی از معلم بزرگ خود حشمت‌الله منصف.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;