کابل‌های درون‌چاهی (SWR) را بشناسیم

به گزارش تاسیسات نیوز، با توجه به مشکلات موجود در صنعت انتقال آب شرب و نیازهای کاربردی مطرح‌شده از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب در زمینه کاهش مقاومت هادی، افزایش مقاومت عایقی و استحکام مکانیکی عایق و روکش و…، کابل‌های SWR با انجام چهارسال فعالیت مستمر تحقیقاتی، آزمایشگاهی و بررسی میدانی با ساختاری جدید به بازار مصرف ارائه شد.





در این محصول ویژگی‌های بسیاری همچون مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، جذب آب کمتر، کاهش اتلاف انرژی هنگام انتقال جریان و فرمولاسیون ویژه آمیزه پلیمری با هدف جلوگیری از انتقال عناصر آلاینده و فلزات سنگین به داخل آب وجود دارد.





در فرآیند انتقال آب از چاه به مراکز مصرف سه عامل الکتروپمپ، کابل و مفصل ارتباطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به نحوی که نبود کیفیت در هریک از این عوامل منجر به ایجاد اشکال در فرآیند می‌شود.





طی سال‌های اخیر با رواج استفاده از کابل‌های با عایق و روکش پی‌وی‌سی و کیفیت نامطلوب این محصولات، آمیزه‌های پلیمری جدید جایگزین شده است.





بر این اساس شرکت توسعه آروین الکترونیک پارس ( سیمند کابل) با بررسی اشکالات و ضعف‌های موجود در کابل‌های رایج بازار مصرف، آمیزه پلیمری جدیدی را با عنوان SWR تولید و ارائه کرد. با بهره‌گیری از این آمیزه‌ها نسل اول کابل‌های SWR نیز تولید و به بازار مصرف ارائه شد.





تعامل پیوسته با کارشناسان شرکت آب و فاضلاب و بررسی کیفیت کارکرد محصولات در نهایت منتهی به تولید کابل‌هایی با ویژگی منحصربه‌فرد شد که هم اکنون در بسیاری از چاه‌های آب شرب کشور مورد استفاده قرار گرفته و رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است.





آمیزه‌های پلیمری SWR حاصل بیش از چهارسال فعالیت تحقیقاتی و انجام آزمون‌های مختلف بررسی رفتار کابل در شرایط محیطی متنوع همچون آب‌های معمولی، حاوی املاح و کلردار در محدوده دمایی مختلف تا 70 درجه سانتیگراد و نیز پایش مداوم نتایج بررسی میزان مقاومت عایقی کابل‌های نصب شده در چاه و انجام آزمون‌های میزان جذب آب، کهنگی، میزان استقامت کششی و… است. در فرمولاسیون جدید آمیزه‌های SWR، ویژگی‌های جدیدی برای ارتقای سطح سلامت مصرف‌کنندگان مد نظر قرار گرفته است.





ویژگی‌هایی همچون حذف عناصر مضر آلاینده از جمله فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم، جیوه و مواد شیمیایی آلی همچون فتالات‌ها و کاهش مهاجرت این عناصر به داخل آب شرب و انطباق ویژگی‌های این پلیمر با الزامات استاندارد ملی ایران شماره 1053، که از سوی مراجع مسوول بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است.





این نوآوری در معتبرترین آزمایشگاه‌های مرجع کشور بررسی و تایید شده که این امر منجر به ثبت اختراع این آمیزه‌ها شده است. شرکت توسعه آروین الکترونیک پارس –سیمند کابل – در حال حاضر به‌عنوان تولید‌کننده انحصاری کابل‌های SWR اقدام به عرضه این محصولات به بازار مصرف می‌کند. ویژگی‌های بارز آمیزه پلیمری SWR به کار رفته در کابل‌های مربوط به چاه‌های آب شرب را در شماره بعد همین صفحه مرور خواهیم کرد.




منبع: مرکز تحقیقات و نوآوری سیم و کابل








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;