چگونه به ارزش ملک خود بیفزاییم؟

تبدیل به احسن در بازار مسکن کنونی کار ساده‌ای نیست و مشاوران املاک توصیه می‌کنند معامله فروش ملک قبلی و خرید ملک جدید به‌صورت همزمان انجام شود.

به گزارش تاسیسات نیوز، واسطه‌های ملکی می‌گویند متقاضیان تبدیل به احسن آپارتمان در بازار مسکن خریداران آپارتمان‌های ۱۰۰ متری و بیشتر هستند که بودجه خود را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به ارزش آپارتمان محل سکونت قبلی خود افزایش داده‌اند تا متراژ آپارتمان خود را توسعه دهند.
متقاضیان تبدیل به احسن آپارتمان را می‌توان به منزله یکی از گروه‌های تقاضای مصرفی حاضر در بازار مسکن معرفی کرد؛ به این معنا که اگر حضور این گروه نبود، عملا عمده تقاضای مسکن موجود در بازار از جنس سرمایه‌ای یا سفته‌بازی بود.
این گروه از متقاضیان مصرفی در اغلب مناطق کشور در جست‌وجوی آپارتمان‌های بزرگتر از ۱۰۰ مترمربع هستند و اغلب قصد تبدیل واحدهای مسکونی خود به آپارتمان‌های بزرگتر را دارند. برای این منظور عموما بودجه این گروه حدود ۲۰ درصد نسبت به ارزش دارایی ملکی مصرفی قبلی افزایش یافته است. به‌عنوان مثال مالکان آپارتمان‌های ۲ میلیارد تومانی که قصد تبدیل به احسن دارند، عموما ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بر رقم حاصل از فروش آپارتمان قبلی خود افزوده‌اند.
داده‌های اولیه از معاملات مسکن نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در آخرین معاملات انجام شده در تهران اخیرا به مرز ۲۰ میلیون تومان نزدیک شده و این یعنی افزایش بودجه به این مقدار، معادل حدود ۲۰ متر مربع افزایش متراژ آپارتمان مصرفی است.
تبدیل به احسن در بازار مسکن کنونی نیز کار ساده‌ای نیست و برای این منظور مشاوران املاک توصیه می‌کنند معامله فروش ملک قبلی و خرید ملک جدید به‌صورت همزمان انجام شود. هر چند حجم معاملات همچنان از حاکمیت رکود حکایت دارد، اما حضور سفته‌بازان و سرمایه‌گذاران عملا تکانه کوچکی در وضعیت بازار به شمار می‌آید و به همین خاطر انجام همزمان معامله به منظور پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان برای متقاضیان تبدیل به احسن ضروری است.
منبع اخبار ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;