چشم بادامی ها به ایران لبخند زدند

south-korean


به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مقامات کره ای از واردات نفت ایران به کشور خود خبر دادند. بعد از توافقات هسته ای و لغو تحریم ها، چشم بادامی ها تصمیم به افزایش واردات نفت ایران به سئول شدند.

یک مقام ارشد دولت کره جنوبی تاکید کرد زمانی که تحریم‌ها علیه تهران لغو شود، سئول افزایش واردات نفت خام و میعانات از ایران را مد نظر قرار خواهد داد.

وو تائه هی، معاون وزیر بازرگانی کره جنوبی که اخیرا در قالب هیاتی به ایران سفر کرده بود تا در خصوص قراردادهای احتمالی در بخش نفت، گاز و ساختمان سازی با مقام های کشورمان دیدار و گفتگو کند، تصریح کرد: از زمان اعمال تحریم‌ها، واردات نفت کره جنوبی از ایران با افت چشمگیری روبرو شده است.

وی در ادامه افزود: نفت خام ایران کیفیت خوبی دارد، و میعانات گازی ایران نیز همان چیزی است که می توانیم از آن بهره برداری کنیم. ما افزایش واردات نفت خام از ایران را زمانی مد نظر قرار خواهیم داد که تحریمها علیه تهران لغو شود. واردات نفت بیشتر از ایران بعدا مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از دیدار با هیات کره‌ای تاکید کرده بود که سئول با افزایش خرید نفت از ایران پس از اجرای توافقنامه هسته‌ای، موافقت کرده است. زنگنه به جزییات این توافق اشاره‌ای نکرد.

بعید به نظر می رسد که تحریم‌ها علیه ایران تا سال آینده لغو شود. توافق هسته‌ای ایران نیاز به تصویب کنگره آمریکا دارد. بازرسان هسته‌ای نیز باید پایبندی ایران به مفاد توافق را تایید کنند.

میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در 7 ماه نخست امسال با 11 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور میانگین به 111665 بشکه در روز رسیده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;