چرا منطقه ۵ بیشترین آمار خرید و فروش مسکن را دارد؟

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت: در بازار مسکن معاملاتی انجام نمی‌شود که کاهش جزیی نرخ ارز در آن مشهود باشد. مگر اینکه افراد با علم غیب این کاهش قیمت مسکن را اعلام کرده باشند و بیشتر به دنبال جو روانی در بازار هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سعید لطفی درباره ادعاهایی مبنی بر کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن و مطرح شدن عدد۲۰ درصد برای افت قیمت‌ها در این بازار اظهار داشت: در حالی که معاملات خرید و فروش مسکن به حداقل ممکن رسیده و بازار مسکن در عمق رکورد فرو رفته، عده‌ای با چه حساب و کتابی و بر چه اساسی مدعی هستند که قیمت مسکن ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده‌است.
وی ادامه داد: در بازار مسکن معاملاتی انجام نمی‌شود که کاهش جزیی نرخ ارز در آن مشهود باشد. مگر اینکه افراد با علم غیب این کاهش قیمت مسکن را اعلام کرده باشند و بیشتر به دنبال جو روانی در بازار هستند.
عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: البته در این روزهای رکورد بازار مسکن، عده‌ای که نیاز فوری به پول دارند، دارایی خود از جمله ملک را با زیر قیمت به فروش می‌رسانند اما این موارد نادر هستند.
لطفی با تاکید بر اینکه بازار مسکن به شدت ترسو است، افزود: بازار مسکن، بازار ترسویی است از این رو به محض ریزش قیمت‌ها، معاملات متوقف می‌شود اما باید توجه داشت فرایند ساخت مسکن یک دوره حداقل دو ساله است و ریزش چند روزه و جزئی قیمت دلار نمی‌تواند در قیمت تمام شده ساخت مسکن و افزایش قیمت‌ها در این مدت زمان اثر قابل توجهی بگذارد.
وی با بیان اینکه تمام مناطق ۲۲گانه تهران درگیر رکورد هستند، گفت: در این شرایط در منطقه ۵ تهران بیشترین معاملات خرید و فروش مسکن انجام می‌شود چراکه این منطقه متراژ متفاوتی از واحدها را دارد و هم واحد ۵۰ متری و هم واحد بالای ۱۵۰ متری در این منطقه وجود دارد و منطقه جذابی محسوب می‌شود اما نوع رکورد در منطقه یک تهران متفاوت از سایر مناطق است. این منطقه متعلق به لاکچری‌نشین‌ها است و خریداران برای خرید ملک معطل فروش دارایی برای افزایش قدرت خرید نمی‌مانند البته این منطقه هم درگیر رکورد است اما جنس رکورد آن متفاوت است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;