پیل های خورشیدی کاور یک ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، یک برج آپارتمانی بلندمرتبه در ساوث بانک که نمای شیشه ای ان با پیل های خورشیدی پوشانده شده برق خارج از شبکه که در باتری های تسلا مانند آن ذخیره می شود را در اختیار ساکنین قرار می دهد. 




این ساختمان 60 طبقه اولین آسمان خراش در استرالیاست که طبق معیارهای محیط زیست مهندسی شده و در نمای خود پیل های خورشیدی دارد و یک سطح جانبی بسیار بزرگ برای دریافت پرتوهای خورشیدی ایجاد می کند.

 

 

 

 

پیتر بروک – معمار این طرح – می گوید: در مقایسه با گذاشتن پیل ها در بام، ما به سطح بسیار بزرگی از سلول های خورشیدی رسیدیم. نمای منحنی ساختمان طوری جهت گیری شده که حرکت خورشید از شرق به غرب را در تمان روز ضبط و مهار کرده و یک برج عالی ایجاد می کند.

 

 

 

گاهی ایده های ساده به ساختمان های زیبا تبدیل می شوند.

 

 

 

هدف، داشتن ساختمان کاملاً خارج از شبکه است.

 

 

 

بدین منظور، مواد خورشیدی تکنولوژی بالا از چین تامین و توربین های بادی روی بام نصب می شود، شیشه ها دوجداره بوده و یک سیستم ذخیره باتری به 520 آپارتمان خدمات رسانی کرده و روشنایی LED با انرژی پایین خواهند داشت.

 

 

 

برج که برای تایید به وزارت برنامه ریزی ارایه می شود در خیابان 42-48 مورای واقع شده است.

 

 

 

محل برج نزدیک آزادراه بوده و مشکلی ایجاد نمی کند چون طبقات پاین تر دفاتر تجاری و اداری، مغازه و پارکینگ خودرو بوده و طبقات مسکونی از طبقه یازدهم شروع می شود.

 

 

 

 

دِلوئیس می گوید: این اولین برج مسکونی خارج شبکه و سبز استرالیاست که انرژی تولید می کند.

 

 

 

ترکیب آپارتمان های یک، دو و سه خوابه بسیار بزرگ بوده و واحدهای عمومی و خصوصی مثل مرکز پزشکی و مهدکودک نیز در نظر گرفته شده است.

 

 

 

بروک می گوید: «دفتر چین شرکت با 300 کارمند در ساختمان برج وارد می شود چون مقررات چین ساختمان های تولیدکننده انرژی با تکنولوژی بالای مشابه را الزامی می دانند. 





انتظار می رود تما حدود 3000 متر مربع پنل داشته باشد و 300 متر مربع روی بام قرار گیرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;