پیل خورشیدی به قطب شمال هم رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، تبرید خورشیدی، کلید تاسیسات مکانیکی اولین هتل یخی دایمی در شمال سوئد است.




در حالی که هتل های یخی فصلی زیادی در سراسر جهان وجود دارد، هتل یخی 365 تجربه دایمی از یک مکان یخی با گالری ها و سوئیت های یخی در اختیار همه قرار می دهد. با توجه به وجود کم نور خورشید این هتل باز هم در 365 روز سال باز خواهد بود.

 

 

 

 

برگ کوئیست – بنیان گذار و موسس هتل یخی 365- می گوید: «برای پاسخ به تقاضای بازار برای خورشید شبانه و نورهای شمالی، محل این هتل طوری انتخاب شده که بازدیدکننده های را در تابستان و زمستان برای فعالیت های شمال مدار قطبی جذب کند.

 

 

 

 

مصالح ساختمانی این سازه 2100 متر مربعی از یخ و برف رودخانه تورن انتخاب شده و با ورود زمستان یک تجربه یخی دایمی و بخشی از هتل یخی قدیمی خواهد شد.

 

 

 

هتل یخی 365 شامل 9 سوئیت مجلل هرکدام دارای سونا و حمام و 11 سوئیت هنری که همگی توسط هنرمندان منتخب طراحی شده اند می باشد. طراحی هوشمندانه ساختمان جدید معماری قوسی یخی را با روش های سنتی ترکیب می کند.

 

 

 

 

دما در طول سال در این ساختمان منهای 5 درجه سانتیگراد (23 درجه فارنهایت) بوده و دستگاه تبریدی که هتل را در تابستان سرد نگه می دارد با انرژی یک سامانه پیل خورشیدی در درست ساخت کار می کند. در این منطقه خورشید در طول تابستان طی 100 روز متوالی بالای خط افق می ماند.

 

 

 

 

برگ کوئیست می گوید: «طبق محاسبات ما، هتل یخی کل الزامات انرژی خود را کاهش می دهد. چون پیل های خورشیدی از مزیت نور خورشید تقریباً مداوم در ماه های تابستان برخوردارند. در نتیجه امکان تولید 75 کیلووات از آوریل تا سپتامبر وجود دارد که مازاد انرژی می دهد که می تواند برای ساختمان موجود مثل رستوران ها، دفاتر اداری و اتاق های گرم استفاده شود.»

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;