محمد سراج: سال خوبی را برای صنعت تاسیسات پیش‌بینی نمی‌کنم

شرایط اقتصادی حال حاضر، کاری کرده که نمی‌توان خیلی به آینده امید داشت و چشم‌انداز روشنی را متصور بود. مهندس محمد سراج، از طراحان خوب تاسیسات معتقد است شرایط اقتصادی سال گذشته، مانند یک سونامی، صنایع بسیاری را مورد آماج خود قرار داد و اتفاقات تلخی را رقم زد. ماحصل گفتگوی تاسیسات نیوز با وی را در ادامه می‌خوانید:
چشم‌انداز شما برای وضع اقــتصاد و کسب و کار به ویژه در صنعت تاسیسات چیست؟
سـال آینده با توجه به شرایط اقتصادی کلان کشور سال خوبی را برای تمام صنایع بالاخص تاسیــسات پیش‌بینی نمی‌کنم.
اگر وارد این حرفه نمی‌شدید، فکر می کنید الان چه شغل دیگری داشتید؟
بنده از  صنایع نفت وگاز وارد این حوزه شدم ، اگر وارد تاسیسات نمی‌شدم احتمالا در همان صنایع  ادامه فعالیت می‌دادم.
آیا سال ۹۷ برای شما سال خوبی بود؟ تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقاتی که در این سال برای شــما و شرکت متبوع شما رخ داد، چه چیزی بود؟
امسال برای اکثر مردم ایران (به‌جز یه عده معدود) سال خوبی نبود و برای منم همینطور. قاعدتا تـلخ‌ترین اتفاق، شــرایط اقتصادی امسال بود که مثل ســونامی زندگی همه را زیر و رو کرد. شیرین‌ترین اتفـــاق راه‌اندازی و افتتاح بخشی از موتورخانه‌های ایران مال (بزرگترین موتورخانه ایران) بود که بــنده در ایــن دوسال اخیر افتخار همکاری در این پروژه بزرگ تاسیساتی را به‌عنوان سرپرست مهندسی داشتم.
مهم‌ترین دستاوردهایی که شرکت‌ شما در سال ۹۷ کسب کرد چه بودند؟ آیا در این سـال توانستید به برنامه‌ها و اهدافی که سال گذشته تعیین کرده بودید، برسید؟
دستاورد امسال ما به انجام رساندن بعضی از نوآوری‌ها در صنعت تاسیسات در پروژه موتورخانه ایران‌‌مـال بود که برای اولین بار در ایران انجام می‌شد، که با کمک همکاران به این امر نائل شدیم.
رویایتان برای سال آینده چیست؟ چه اقداماتی برای تحقق این رویاها انجام می‌دهید؟
آرزوی بنده برای سال آینده این است که مسئولین کشور متوجه شرایط وخیم ملت بشوند و با تمام وجود کاری برای بهبود اوضاع انجام بدهند. بنده خیلی دوست دارم فرصتی پیدا شود تا تجربیاتی که در این چند سال اخیر در حوزه تاسیسات به‌دست آوردم را با دوستان جوانتر به اشتراک بگذارم.
کمی در خصوص خانه تکانی و نوروز برایمان بگویید.
معمولا دم عید درد قدیمی زانوهام که از دوران فوتبال بازی کردنم یادگاری دارم ســر وکلش پیدا میشه، کـه بهونه خوبیه برا پیچوندن. نوروز امسال فقط باید به‌هم امید بدهیم و حرف‌های مثبت بزنیم چـون به شدت کشور دچار فضای ناامیدی شده است.
بهترین خبری که دوست دارید در سال ۹۸ بشنوید چیست؟
سلامتی همه نزدیکان و دوستان
یک کتاب پیشنهاد کنید.
کتاب «همیشه برخاستن» به تالیف «رضا یادگاری» کتابی است که خیلی چیزها به ما یاد می‌دهد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;