پیشتاز در گازرسانی ایـــران

به گزارش تاسیسات نیوز، ایران یکی از عظیم ترین کشورها در حوزه گازی، همیشه در امر گازرسانی با تلاشی فراوان مردم را از این نعمت برخوردار کرده است.



مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‏ غربی گفت: با اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه‏ گذاری گاز طبیعی طی سال جاری، آذربایجان‏ غربی از استان‏های پیشرو در عرصه گازرسانی در کشور شد.




منصور صادقیان گفت: در دو سال گذشته در مجموع 1700 کیلومتر در کل استان شبکه‏ گذاری گاز طبیعی صورت گرفته است که این رقم در سال جاری نسبت به سال 93 بیش از دو برابر و در مقایسه با سال 92 بیش از پنج برابر رشد داشته است.




صادقیان تصریح کرد: امسال 54 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و ‏اکنون 370 روستای آذربایجان‏غربی در مراحل مختلفی از عملیات گازرسانی قرار دارند.




مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‏ غربی به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه اشاره کرد و افزود: این ویژگی به همراه سردسیر بودن منطقه سبب شده که عملیات گازرسانی به مناطق مختلف استان سخت و پر هزینه باشد.




صادقیان اظهار کرد: در صورت تامین و تخصیص به موقع نقدینگی مورد نیاز، گازرسانی به مناطق محروم تسریع می‏یابد. وی تصریح کرد: شرکت گاز استان برای تامین بخشی از هزینه‏های اجرای طرح‌ها اقدام به اخذ تسهیلات و وام از بانک‏ها کرده است.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‏ غربی میزان بهره‏مندی شهرهای استان از گاز طبیعی را 99درصد اعلام و اظهار کرد: از 42 شهر استان، 34 شهر گازدار بوده و گازرسانی به هشت شهر نیز در مراحل مختلف اجرا قرار دارد.




صادقیان اعلام کرد: در سال جاری 164 میلیارد تومان اعتبار در شرکت گاز استان جذب و تعهد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه از آغاز برخورداری 21 روستای استان از نعمت گاز طبیعی و آغاز گازرسانی به 154 روستا و یک شهر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای گازرسانی به روستاهای استان، 95 میلیارد ریال هزینه شده که با افتتاح این طرح‌ها، 2490 خانوار به جمع خانوارهای برخوردار از گاز طبیعی استان اضافه می‏شود.

منبع: دنیای اقتصاد






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;