پروژه La Seine Musicale + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، شهرت شیگرو بَن – معمار ژاپنی – به دلیل استفاده از مواد بی ارزش همچون مقوا و بامبو برای ساختن پناهگاه های آوارگان بوده است، اما کار اخیر او در پروژه های بزرگ نیز نتایج جالب توجهی به همراه داشته است.





سالن کنسرت La Seine یک تالار موسیقی کشتی شکل است که با یک سالن تخم مرغی شکل و سلول های خورشیدی مجاور احاطه شده است.

 

 

 

ساخت پروژه La Seine Musicale سه سال طول کشید و بالغ بر 170 میلیون یورو هزینه داشت. این سالن با دقت شبیه به یک کشتی اقیانوس پیما طراحی شده که به خوبی با پلات پشتی آن تناسب دارد.

 

 

پهنایی به مساحت 36500 متر مربع در یک سالن کنسرت چندمنظوره، استودیوهای ضبط و تمرین و یک سالن موسیقی کوچک تر گسترده شده است. همچنین یک خیابان پوشیده با فضاهای فروشگاهی و رستوران در آن قرار دارد و باغ های پشت بامی گسترده به بازدیدکنندگان خوشامد می گوید. یک صفحه بزرگ بیرون نصب شده تا عابرین بتوانند مراسم ها را رایگان تماشا کنند.

 

 

 

سالن کنفرانس شیشه ای شامل یک قاب چوبی زیباست که بخشی از آن با یک بادبان خورشیدی پوشیده شده و به سایه اندازی داخل در برابر نور مستقیم خورشید کمک می کند.

 

 

 

بادبان خورشیدی شبیه یک قطعه کیت بسیار زیباست. موتورها در پنل های خورشیدی پوشیده شده و روی ریل هایی سوار شده اند که آنها را هر روز از شرق به غرب به سمت خورشید می چرخاند و بیشترین پرتوی ممکن را مهار می سازد؛ در نتیجه تامین برق مورد نیاز از شبکه کاهش می یابد. مکانیسم خوداتکاست . حرکات هر 15 دقیقه افزایش می یابد. در شب، این پیل ها به نقطه شروع بر می گردند.

 

 

 

مسیر دسترسی به داخل سالن از طریق یک در شیشه ای بزرگ 5 تنی است که به بالا باز می شود. داخل پلان بالکون ها و تراس هایی چیده می شود که یک گالری نمای 360 درجه را تقویت می کند.

 

 

 

کار چوب فوق العاده است و شامل الگوهای دیواری در هم تنیده ظریف و مجموع 1000 شش ضلعی چوبی در سقف می شود. فضا به طور خاص برای موسیقی غیر مفصل مثل جشنواره های بهاره و گروه های کر طراحی شده است. ظرفیت سالن برای 1150 نفر در نظر گرفته شده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;