جزئیات ساخت «ابرپروژه خاورمیانه»

به گزارش تأسیسات نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساخت تونل متوسلیان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در حال حاضر اجرای این پروژه در فاز نحوه مشارکت پروژه و انتخاب پیمانکار و مشاور است و با پیش‌بینی بسته‌های مولدساز می‌توان هزینه‌های پروژه را از خودش تأمین کرد.
هادی حق بین درباره سرانجام احداث تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۶ کیلومتر که از میدان سپاه آغاز و به بزرگراه آزادگان می رسد، افزود: این پروژه، یک ابر پروژه در مقیاس بسیار بزرگ در سطح خاورمیانه است و توان مهندسی برای ساخت این تونل کاملا وجود دارد و مطالعات ژئوتکنیک در این مسیر انجام و سطح آب‌های زیرزمینی برداشت شده و به علت این که چندین سال از طرح اولیه گذشته تا کنون سطح آب نیز پایین رفته و حتی یک بار دیگر مطالعات ژئوتکنیک جدید در  این محل را مجددا انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به طول تونل، گزینه اجرای مکانیزه پروژه با روش «تی.بی.ام» مطرح است که با این روش، ریسک ریزش به حداقل می رسد و نگرانی از  لحاظ اجرا نداریم؛ اما پروژه شهید متوسلیان پروژه ای است که در اعتبارات مدیریت شهری به صورت مشارکتی پیش بینی شده و حوزه فنی و عمرانی مجری پروژه خواهد بود و به عنوان نظارت بر اجرای کار با روش معاونت مالی و اقتصاد شهری در موضوع مشارکت، قطعی می شود و در نهایت موضوعات فنی و اجرای پروژه در حوزه فنی و عمرانی پیگیری می شود.
حق بین با بیان اینکه در حال حاضر اجرای این پروژه در فاز نحوه مشارکت پروژه و انتخاب پیمانکار و مشاور در مدل مورد نظر است، گفت: به دلیل ظرفیت های خیلی خوبی که در طول مسیر پروژه وجود دارد حتما باید بسته‌های مولدساز را پیش بینی کنند تا هزینه های پروژه از خود پروژه تأمین شود.
وی تاکید کرد: حوزه فنی و عمرانی اطلاعات فنی را در اختیار گذاشته و  مذاکرات ادامه دارد  و پس از این مرحله، می توانیم کار را انجام دهیم اما باید تاکید کنم که پروژه به جهت فنی و اجرایی تکنولوژی پیچیده ای که مبهم باشد، ندارد و مثل بسیاری از پروژه های تونلی است.
معاون شهردار تهران در مورد سرانجام انتخاب پیمانکار اظهار کرد: پروژه خیلی جدی در تمام بخش ها دنبال می‌شود و شرکت‌هایی آمده‌اند و پیشنهادهایی مطرح شده که در دست بررسی است.
انتهای پیام
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;