پروژه ساخت مسکن برای وزارت علوم

آیین امضای تفاهم نامه مشترک میان شهرداری تهران با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور وزیر علوم و شهردار تهران، امروز ۱۶ شهریور ماه در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، تفاهم‌نامه مشترک بین شهرداری تهران و وزارت علوم به دنبال ایجاد پارک علم و فناوری، پیگیری کارهای نوآوری، صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه مدریت شهری و به اشتراک گذاشتن پارک‌ها و طرفیت‌های آن است. ظرفیت‌های دیگر مثل استفاده از دانشجویان و فرصت مطالعاتی برای اساتید، رفع نیاز‌های وزارت علوم و تامین مسکن اساتید جوان، مراکز رشد و پارک‌های جدید، به اشتراک‌گذاری و هم افزایی وزارت علوم و شهرداری تهران از چشم اندازهای این تفاهم‌نامه عنوان شده است.
تلاش برای ایجاد بزرگترین مجموعه دانشی کشور با ظرفیتی بالا در شهر تهران
«علیرضا زاکانی» شهردار تهران در ابتدای این مراسم گفت: قرار است تفاهم نامه‌ای امضا کنیم که در اداره درست شهر، رشد آگاهی و دانش و از طرفی توسعه فناوری و شکل‌گیری شهر هوشمند کمک کند و از سوی دیگر به ایجاد بزرگترین مجموعه دانشی کشور با ظرفیتی بالا در شهر تهران منجر شود تا این کانون اثر و ارزش که آموزش عالی کشور، اساتید و دانشجویان را در برمی گیرد، بتواند از سطح بالایی از خدمات برخوردار شود.
او افزود: ما مفتخریم در این دوره از مدیریت شهری، مدیریت مشارکتی را تجربه کنیم و با مشارکت بازیگران به خلق ایده‌های مطلوب برای ارتقای کشور در ابعاد مادی و معنوی برسیم.
شهردار تهران ضمن بیان اینکه بزرگی و عظمت علم نزد همه ما مشخص است، اظهار کرد: به همین جهت تصمیم گرفتیم تفاهم نامه‌ای را با آموزش عالی کشور و دانشگاه داشته باشیم.
زاکانی با تاکید به اینکه شهرداری تهران در مدیریت شهری داعیه تحول در کالبد شهر را دارد خاطرنشان کرد: تحول اول این است که با نوسازی شهری در محور حمل و نقل و ایجاد آسایش و امنیت می‌خواهیم کمبودهای شهر را جبران کنیم و این نوسازی شهری بزرگترین پروژه ماست که عرض و طول آن بزرگ است. تحول دوم در حوزه روح شهر است که فراتر از کالبد شهر است و کلیه حوزه‌های مرتبط با آن هدف‌گذاری شده و این هدف باید منجر به ایجاد شهر الگو شود.
شهردار تهران یادآور شد: در تحول اول دنبال شهر الگو هستیم که کل معاونت‌ها در آن حوزه نقش آفرینند و در حوزه تحولی دوم اجتماع و سطوح فرهنگی دخیل است.
زاکانی افزود: سطح سوم تحول فناورانه است که منجر به شهر هوشمند می‌شود تا این هویت را برای کلان شهر خودمان ایجاد کنیم و بتوانیم هم از سود و ارزش افزوده آموزش عالی برای شهر استفاده کنیم و هم در خدمت خالقان این ارزش افزوده قرار بگیریم و خدمت گذار دانشگاهیان باشیم.
پارک مفاخر علمی کشور راه‌اندازی می‌شود 
«محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این نشست با بیان اینکه شهردار تهران خودش استاد دانشگاه و به نوعی دانشگاهی است پس به نوآوری ارزش ویژه‌ای قائل است، گفت: هدف از این تفاهم‌نامه اولا آشنا شدن با ظرفیت‌های اثربخش یکدیگر و تعامل و تکامل هم افزاست تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد حوزه‌های مدیریتی استفاده کنیم. دیدگاه شایسته زاکانی که تصمیم دارد هویت شهر تهران را علم و فناوری و نوآوری قرار دهد برای ما به عنوان وزارت علوم ظرفیت بزرگی است.
او افزود: زاکانی در این تفاهم‌نامه به وزارت علوم در موارد متعدد کمک می‌کند؛ برخی دانشگاه‌های ما در شهر تهران پراکنده است. مثل خواجه نصیر طوسی که در ۱۹ محل شهر تهران فضا دارد. این پراکندگی موجب افزایش هزینه دانشگاه می‌شود و یکپارچگی دانشگاه به چشم نمی‌آید و براساس این تفاهم نامه کمک می‌کنند املاک فروش برود و تغییر کاربری دهد و سهم شهرداری در این امر تماما پرداخت می‌شود.
وزیر علوم ضمن با تاکید بر چگونگی استفاده از فضاهایی که فروش می‌رود، گفت: با استفاده از فروش این فضاها پردیس اصلی ایجاد می‌کنیم تا دانشگاهی یکپارجه داشته باشیم.
زلفی‌گل اظهار کرد: همچنین پارک مفاخر علمی را خواهیم داشت که سوابق و تندیس سرآمدان علمی کشور در معرض دید همگان قرار می‌گیرد و فرصت مطالعاتی برای اساتید مرتبط با حوزه شهری ایجاد می‌شود تا با مشکلات شهر آشنا شوند. همچنین کارورزی رشته‌های مرتبط با شهرداری و معماری در تفاهم‌نامه پیش بینی شده است.
او افزود: از سوی دیگر وزارت علوم ظرفیت‌های پژوهشی و نوآوری خود را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد تا دانشجویان ارشد و دکتری موضوعاتی مرتبط با نیازهای شهرداری تهران داشته باشد و با کمک هم شهر تهران را به شهری هوشمند و ۲۴ساعته تبدیل کنیم که الحمدالله هست. امید داریم تصمیمات شهرداری که دانش پایه و علم پایه است، دوچندان اینگونه شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;