نظام مهندسی ساختمان فشار پای خود را از گردن اقشار ضعیف بردارد!

در راستای اخذ مبالغ سنگین نظام مهندسی ساختمان از شهروندان لنده ای جهت صدور پروانه ساخت فرماندار لنده از این موضوع به شدت گلایه کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در راستای اخذ مبالغ سنگین نظام مهندسی ساختمان از شهروندان لنده ای جهت صدور پروانه ساخت فرماندار لنده از این موضوع به شدت گلایه کرد.
 شهرستان لنده از جمله مناطق محروم استان کهگیلویه و بویر احمد است که مردم این منطقه اغلب از قشر کارگر و ضعیف جامعه هستند.
با توجه به این موضوع و محرومیت شدید مردم و همچنین شهرستان لنده اخیرا شهروندان برای اخذ پروانه ساخت ساختمانی با سد محکمی به نام نظام مهندسی ساختمان روبه رو می‌شوند.
نظام مهندسی ساختمان در لنده از مردم این منطقه محروم درخواست مبالغ سنگین و هنگفتی میکند که با امکانات این شهرستان و درآمد مردم همخوانی ندارد و فشار سنگینی بر گرده مردم وارد میکند.
با توجه به توضیحات نظام مهندسی ساختمان که این هزینه ها تعرفه های استانی هستند و به حساب نظام مهندسی واریز میشود اما با تحقیق ما از همشهریانی که دنبال پروانه ساخت هستند این موضوع برعکس هست و مبالغ زیادی از طرف مردم جهت اخذ پروانه ساخت به حساب اشخاص اون هم چندین نفر واریز میشود.
هر چه هست در این شرایط محرومیت شهرستان و ضعیف بودن مردم از لحاظ مالی و عدم توان پرداخت چنین مبالغی باید نظام مهندسی ساختمان هم در شهرستان و هم در استان فکری به حال طبقه کارگر و ضعیف جامعه بکنند و از این مردم مبالغ کمتری را درخواست کنند.
به جهت این کار و پیگیری این موضوع به سراغ فرماندار لنده رفتیم و ناراحتی شدید مردم را به ایشان رساندیم که جلال دانش به خبرنگار کبنا نیوز گفت: مبالغی که نظام مهندسی از مردم دریافت میکند بسیار زیاد و گاها نسبت به این منطقه محروم این مبلغ حتی هنگفت هست و ما نسبت به این موضوع بسیار نگرانیم و نباید نظام مهندسی ساختمان در این شرایط این فشار را بر مردم وارد کند.
دانش افزود: شهروندان زیادی به ما مراجعه میکنند و از این موضوع نگران هستند و ما چندین بار تذکراتی هم به نظام مهندسی ساختمان دادیم و ادعای آنها این بود که این تعرفه ها استانی است و از دست ما خارج است.
فرماندار دانش در پایان از اخذ مبالغ سنگین چند ده میلیونی نظام مهندسی ساختمان به شدت گلایه کرد و گفت: نیاز هست که نظام مهندسی ساختمان استان در رابطه با تعرفه بازنگری انجام دهد و مبالغ خیلی کمتری را از مردم خصوصا در مناطق محروم اخذ کند.
منبع: کبنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;