پروانه اشتغال ممنوع اعلام شد

به گزارش تاسیسات نیوز، استفاده روسا و کارمندان نظام مهندسی استان‌ها از ممنوع شد.

 

 

 

در جلسه 207 شورای مرکزی، تصویب شد که از این پس روسای استان‌ها و کارمندان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها حق استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را نداشته باشند.

 

 

 

 

بر این اساس، در جلسه مذکور پس از ارائه نظام نامه اداری و استخدامی توسط مجید ولدان، مذاکرات لازم در جلسه شورای مرکزی انجام و درنهایت مصوب شد که از این پس استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی برای روسای استان ها و کارمندان نظام مهندسی ساختمان استان ها ممنوع شود.

 

 

 

 

گفتنی است؛ طبق ماده 11 آئین ‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان، پروانه اشتغال به كار مهندسی در چهار درجه، «پایه 3»، «پایه 2»، «پایه 1» و «ارشد» صادر می ‌شود. «پروانه اشتغال» با داشتن سوابق تجربی یا كارآموزی به میزان مندرج در ماده 5 «پروانه اشتغال» «پایه 3» برای متقاضیان صادر می‌ شود. جهت ارتقا از «پایه 3» به «پایه 2» داشتن 4 سال و از «پایه 2» به «پایه 1» 5 سال و از «پایه 1» به «ارشد» 6 سال سابقه كار حرفه ‌ای در پایه قبلی و موفقیت در آزمون مربوط ضروری است.

 

 

 

 

همچنین بر اساس ماده 12 آئین‌ نامه اجرایی، ‌به منظور تعیین حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال دارندگان «پروانه اشتغال»، در «مهندسی ساختمان» فعالیت ‌های مهندسی بر اساس پیچیدگی عوامل و حجم كار به چهار گروه، «الف»، «ب»، «ج» و «د» تقسیم می‌ شود. طبق ماده 13 نیز ظرفیت اشتغال دارندگان «پروانه اشتغال» در رشته‌های مختلف و در هر استان به پیشنهاد «نظام مهندسی استان» و تصویب وزارت مسكن و شهرسازی تعیین می ‌شود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;