پایش هوشمند آلاینده‌های هوا و مدیریت پسماندها با فناوری بومی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فناوری بومی و تولید سامانه‌های پایش هوشمند، موفق به پایش میزان آلاینده‌های هوا و اجرای طرح‌های تصفیه و مدیریت پسماند شدند.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسین کریمیان از محققان این طرح با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پایش و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از دانش فنی بومی، در زمینه تولید تجهیزات نمونه‌برداری و اندازه‌گیری آلاینده‌های محیط زیستی فعالیت دارد و علاوه بر این، در زمینه توسعه راهبری تصفیه‌خانه‌ها و ارائه راهکارهای فناورانه برای کنترل انتشار آلاینده‌های هوا و تولید بیوگاز از پسماندها حرکت می‌کند.
وی به برخی از محصولات تولیدی این شرکت اشاره کرد و افزود: غبارسنج قابل حمل خروجی دودکش صنایع، گازسنج محیطی، تیرگی سنج اگزوز خودرو، گازسنج خروجی اگزوز خودرو، صوت سنج محیطی، دستگاه اندازه‌گیری ذرات معلق هوای آزاد، ایستگاه‌های پایش آلودگی هوای شهری، تنها بخشی از محصولات و تجهیزات این شرکت هستند.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، کریمیان با اشاره به طراحی، ساخت و نصب سیستم‌های فیلتراسیون هوا و آب در صنایع، افزود: علاوه بر راه‌اندازی سامانه‌های تصفیه آب و هوا، طراحی، نصب و راهبری سیستم‌های خورشیدی نیز توسط این مجموعه دانش‌بنیان انجام می‌شود. سنجش و کاهش آلاینده‌های هوا، آلاینده‌های آب و فاضلاب، پسماند و ارائه خدمات کالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری از دیگر فعالیت‌های شرکت است.
مدیرعامل این شرکت با اشاره به صرفه‌جویی ارزی به واسطه تولید و تجاری‌سازی ۱۱ محصول دانش‌بنیان در حوزه پایش آلایندگی محیط زیست، گفت: علاوه بر این، همکاری در پروژه‌های کاهش آلاینده‌های محیطی صنایع و نیز تصفیه آب نیز به صورت غیر مستقیم زمینه‌ساز صرفه‌جویی ارزی و سدی بر خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;